[rosedu-project] Py4School #4

Mihnea Dobrescu-Balaur mihnea at linux.com
Sat Dec 7 19:46:55 EET 2013

2013/12/7 Mihai Tabara <tabara.mihai at gmail.com>:
> [...]
> de cod care chiar merg :-)
> * au inceput sa caute singuri prin documentatie, au intrebari, au
> raspunsuri, isi construiesc singuri logica
> * una din doamnele profesoare era extrem de incantata azi cand a
> inteles mecanismul lambda. Ma chemase sa-mi explice entuziasmata 'uite
> ce am inteles si cum o sa le predau elevilor mai departe. Iti place ?
> Mai babeste :-)'
> * mi s-a parut ca reactioneaza mai bine la un curs 'hands-on' cu
> exercitii multe in care au o oarecare libertate in modul de rezolvare

Bună treabă!

> [...]
> 'mini-hacking'. Problemute simple, mici, pe care sa le rezolve
> singuri. Amestecate si OOP, si sortari, si operatii pe structurile de
> date de baza, etc. Si sa explicam notiuni suplimentare pe masura ce se
> izbesc de ele. De exemplu, azi la una din probleme erau nevoiti sa
> retina primele N elemente dintr-o lista si am constatat ca nimeni nu
> stia mecanismul de slice. L-am explicat noi la tabla pe loc si, spre
> deosebire de alte notiuni predate in trecut, am impresia ca l-au
> asimilat imediat tocmai pentru ca s-au izbit de el. Learn by doing?

De așteptat! :)

> Si (eventual) lasam ultimele doua cursuri pentru dupa vacanta.
> Ce parere aveti?

Cursul 5 este "practic"[1] oricum. Hai să rafinăm exercițiile ca să
fie exact ce propui tu - un mini-hackathon de "learn by doing". Vor
avea de folosit module din biblioteca standard, deci vor căuta prin
docs. Și când se împotmolește cineva la ceva, ridică mâna, zice care e
problema și explicăm la tablă rapid conceptul/soluția.

Merge?

[1] http://py4school.rosedu.org/wiki/doku.php?id=aplicatii-practice

--
Mihnea Dobrescu-Balaur