[rosedu-project] Py4School #4

Mihai Tabara tabara.mihai at gmail.com
Sat Dec 7 19:30:30 EET 2013

Concluziile mele dupa ziua de azi:

* imi place teribil ca incep sa vad la elevi programele de 10-15 linii
de cod care chiar merg :-)
* au inceput sa caute singuri prin documentatie, au intrebari, au
raspunsuri, isi construiesc singuri logica
* una din doamnele profesoare era extrem de incantata azi cand a
inteles mecanismul lambda. Ma chemase sa-mi explice entuziasmata 'uite
ce am inteles si cum o sa le predau elevilor mai departe. Iti place ?
Mai babeste :-)'
* mi s-a parut ca reactioneaza mai bine la un curs 'hands-on' cu
exercitii multe in care au o oarecare libertate in modul de rezolvare

In alta ordine de idei, au fost predate multe notiuni in patru
saptamani. Au facut progrese, insa tot au unele carente majore de
limbaj. La urma urmei, e de asteptat. N-au cum sa stapaneasca un
limbaj dupa 4 x 3 ore de curs. Si totusi .. ma gandeam ca poate n-ar
fi rau sa facem o pauza de predat si sa sarim cursul #5, iar in locul
lui, ca tot se apropie vacanta, sa facem un curs doar de
'mini-hacking'. Problemute simple, mici, pe care sa le rezolve
singuri. Amestecate si OOP, si sortari, si operatii pe structurile de
date de baza, etc. Si sa explicam notiuni suplimentare pe masura ce se
izbesc de ele. De exemplu, azi la una din probleme erau nevoiti sa
retina primele N elemente dintr-o lista si am constatat ca nimeni nu
stia mecanismul de slice. L-am explicat noi la tabla pe loc si, spre
deosebire de alte notiuni predate in trecut, am impresia ca l-au
asimilat imediat tocmai pentru ca s-au izbit de el. Learn by doing?

Si (eventual) lasam ultimele doua cursuri pentru dupa vacanta.
Ce parere aveti?