[rosedu-project] [Py4School] A doua sedinta

Mihai Tabara tabara.mihai at gmail.com
Sun Dec 1 16:38:41 EET 2013

Hello,

La mine a fost prima sedinta de Py4school la care am reusit sa ajung
si mi-a placut foarte mult. GG(!!) inca o data intregii echipe pentru
contextul creat si munca depusa! Am vazut multa energie, am vazut
oameni dispusi sa invete dar am vazut si nedumerire.

In opinia mea, capitolul a fost oarecum echilibrat. Au fost elevi care
au reusit sa ajunga la bonus, dar si profesori (impreuna cu elevii
lor) care abia ajunsesera la exercitile 3-4. Multe intrebari, multe
nedumeriri, 'self'-ul pare sa fie o notiune usor abstracta din abis,
etc. Cu alte cuvinte, trecerea la POO pentru cei familiarizati doar cu
programarea procedurala a fost, in opinia mea, greoaie si dificila.
Dar, per total, eu unul sunt optimist. De exemplu, doua dintre
doamnele profesoare, spre final, erau foarte entuziasmate de modul in
care functiona maparea intre "__add__" si operatorul de adunare si
felul in care se pot defini operatiile intre obiectele definite de
programator. Deci interes si potential exista. Am avut surpriza sa
constat ca una din profesoare si elevii ei scormoneau singuri prin
documentatia de python pe net pentru a-si gasi ce aveau nevoie. Daca
exercitiile sunt destul de clare si aranjate gradual in functie de
nivelul de dificultate, se descurca. Oricum, laboratorul a fost foarte
bine construit, insa trecerea la POO a pus in mare masura un pic de
frana.

Sunt pentru pluginul de content-hiding de care amintea Andrei :-)

Mihai