[rosedu-project] Planificare organizare eveniment la 1/3 din semestrul I

Adrian Scoica adriansc at rosedu.org
Sat Aug 18 23:43:38 EEST 2012

Salut,

Pornesc acest thread pentru a incepe o sesiune de brainstorming.

== Context ==

Long story short, am vrea sa organizam undeva la 33% din semestrul I
un eveniment mai amplu, de doua zile. Este vorba despre un eveniment
pentru care am putea primi sponsorizare si invitati tehnici din
industrie, si este important sa valorificam asta.

== Detalii si viziunea mea ==

Evenimentul va avea o componenta preponderent tehnica, dar intentionez
sa integram foarte strans totul cu o componenta "social" prin care sa
promovam si cultura CS-social. Ca variante de activitati iata rodul
meditatiilor mele de doua zile (desi putem arunca totul si sa o luam
de la capat daca vi se pare ca nu e OK):

Day 1:
a) Incepem in prima zi de dimineata (== 10:00am minim) cu un TechTalk.
Va fi un tech talk cu buzz-words in titlu, pentru ca este important sa
atraga oamenii la eveniment si sa ii mentina committed pe toata durata
zilei. Daca oamenii nu vin de la inceput, you've failed the event.
b) Putem continua cu un mic showcase de proiecte care s-au dezvoltat
sau se dezvolta in comunitate. Asta include de la posibile proiecte
care fac parte din CDL, pana la RSoC, pana la propuneri de proiecte
(nu vreau nimic "unicorny" aici... doar proiecte care exista deja).
Cei care le dezvolta povestesc n00b-ilor despre ele, despre directia
de dezvoltare, se poate face brainstorming pt features pe loc, etc.
c) Pauza de masa (pe la 14:00). Incurajam aici mersul la snitzel+bere
in grupuri.
d) Dupa masa incepe o sesiune de ROSEdu HackDays. Cei de la showcase
pot ajuta oamenii sa se acomodeze cu proiectul, sa il compileze, sa il
faca muci, eventual sa incerce sa hack-uiasca un feature attempt (nu
urmarim ca studentii de anul 1/2/3 sa scrie patch-uri aici, vrem doar
ca oamenii sa se simta in largul lor dand cu toporul prin cod, iar
daca ies si patch-uri, atunci cu atat mai bine).
e) Pe seara as vrea sa fie ceva social. Eu initial m-am gandit la
paintball, dar s-ar putea sa nu fie chiar pe gustul tuturor. Asa ca
putem face doua chestii in paralel. Paintball pentru vreo 20 de insi,
si restul movie night cu pizza. Sau amandoua, sau cu totul altceva...

Day 2:
a) Dimineata continuam HackDays-ul.
b) La pranz as vrea sa terminam cu hacking-ul si sa existe o
prezentare despre cariere in IT. Ar fi important daca persoana care
tine aceasta prezentare ar fi la curent cu desfasurarea HackDays, ca
sa faca referinte la ziua precedenta si sa fie mesajul mai important.
Ma pot ocupa eu de asta.
c) Pe seara as vrea iar ceva "social". De asemenea, as vrea sa
incurajam oamenii sa interactioneze in comunitate, sa le vorbim despre
importanta colaborarii nu neaparat la dezvoltarea de _software_ open
source, ci in general: sa gasesti oameni cu aceeasi viziune ca si tine
si sa faci lucrurile sa se intample, nu sa incerci sa te potrivesti pe
viziunea cuiva care nu crede in potentialul ideii tale. Vom vorbi
despre networking si cum retelele de socializare pot ajuta oamenii cu
idei similare sa puna in miscare lucruri mari. Revolutia din Egipt a
fost un exemplu extrem, se intampla si la noi evenimente promovate si
coordonate prin retele de socializare (vezi "Let's Do It, Romania").

== Cateva clarificari si explicatii ==

Este posibil ca acest eveniment sa faca overlap cu AI-MAS Winter
Olympics. Daca se intampla asta, eu insist sa lucram _cu_ ei, si nu in
_paralel cu_ ei. Am mai avut schimburi ocazionale de emailuri pe tema
asta, si sustin ca ar iesit bine de ambele parti. In fine, totul
depinde de cum se potrivesc datele, este un detaliu deschis inca.

De asemenea, ar fi bine sa gandim atent perioada pentru ca vom avea
participare mai mare daca e inainte de partiale/{jumatatea
semestrului}, cand studentii sunt inca odihniti si energici. As vrea
ca deocamdata sa nu ne gandim (foarte tare) la costuri. Intai vreau sa
avem un proposal, si dupa aia il conformam cu realitatea.

== Concluzie ==

Ce am scris eu mai sus e doar un punct de pornire. As vrea sa invit pe
toata lumea sa contribuie cu idei sau critici (constructive).