[rosedu-general] [discutie deraiata de pe alt thread] comunitatea ROSEdu

Laura Vasilescu laura at rosedu.org
Fri Jun 17 11:35:53 EEST 2016

> Cum luni ar trebui să înceapă OSSS nu vom putea să organizăm în acest an.

</3

Ok, cineva trebuie să spună asta, că am impresia că mai mulți o
gândim, dar nu o chiar și discutăm...

În ultima perioadă (aș zice poate chiar ultimii 2 ani) nu mai există o
implicare atât de mare din partea comunității. Cei mai seniori își
doresc în continuare ca proiectele să existe, dar, din păcate, nu este
găsit suport iar timpul este destul de limitat, mai ales atunci când
poate ai job, ești la master, vrei să ai viață și mai vrei să te
implici și în acțiuni voluntare.

O înțeleg perfect pe Maria și aceleași sentimente de frustrare și
neputință le-am experimentat și eu în trecut.

Deci, concret, e clar că avem o problemă (de motivare?). Trebuie să ne
gândim care sunt cele mai bune soluții.

Desigur, să organizezi cursuri, evenimente, etc. e o bătaie de cap.
Dar comunitatea ROSEdu e mult mai mult de atât. În primul rând bere.
Și mulți dintre noi am cunoscut oameni deosebiți aici. Cumva cred că
failăm în a îi integra pe cei mai "proaspeți" și să îi motivăm să
simtă că și ei sunt ROSEdu.

Dintre lucrurile care lipsesc în ultimii ani și care cred că în trecut
au ajutat comunitatea sunt:
- mersul frecvent la bere
- statul pe IRC și mers in the end la bere
- ținutul de prezentări de către oameni nu extrem de experimentați,
dar dornici să sharuiască din experiența lor mai departe
- ROSEdu Summer of Code în care oamenii lucrau vara la proiecte din
facultate și se construia astfel o mini-comunitate

Lucrurile astea nu pot fi făcute cu forța, dar lipsesc. Nu știu dacă
asta este cauza, probabil acum sunt și mult mai multe oportunități de
dezvoltare pe care tinerii le pot avea față de ceea ce se întâmpla mai
demult.

Dar ce mi-ar plăcea ar fi ca cei care sunt abonați pe lista aceasta și
sunt elevi la liceu sau studenți în anul 1 sau 2 să dea un reply cu un
feedback despre ce simt ei că lipsește, ce ar dori să se întâmple,
etc.

Tineretul trebuie să preia frâiele! Altfel ajungem o comunitate de pensionari :P

My 2 cents,
Laura