[rosedu-general] Răspuns: Final LIF 2015

Mihai Barbulescu b12mihai at gmail.com
Tue Oct 13 09:56:48 EEST 2015

<rosedu-general at lists.rosedu.org>:

> Răzvan, ce se face la USO și necesită o anumită interfață? Nu poate fi înlocuită partea respectivă cu ceva independent de interfață? Avantajul unei diversificări mai mari ar fi că studenții pot să testeze o altă interfață/distribuție direct la colegi, fără VM-uri sau alte soluții care necesită o curbă de învățare.

Nimic din cursurile/lab-urile de USO necesita o anumita interfata. Asa
cum le zic studentilor la fiecare inceput de an: "singura interfata
grafica cu care aveti voie la laborator sunt browser-ul si un PDF
reader", pentru cele doua, deci, nu prea ai nevoie de un anumit GUI :)

Ca principiu: e bine la LIF sa li se puna exact distributia cu care
lucreaza la laborator/teme: se obisnuiesc cu ea si nu au (si nici noi
nu avem) surprize pe parcursul USO in utilizare. Poate ar fi bine la
LIF sa existe o prezentare succinta despre distributiile existente in
acel moment, fiecare cu avantajele si utilitatile ei, apoi explicat de
ce pentru anul 1 alegem distrbutia X. Si spus studentilor dornici de
experimente de www.distrowatch.com

Legat de Ubuntu 15.04 va putea fi upgradat la urmatoarea versiune
suportata. Nu trebuie neaparat sa ai LTS. LTS-uri de obicei se pun pe
servere unde un upgrade poate avea impact mare si downtime pe care nu
ti-l poti permite (si asta target-eaza ele).

Si, in fond, care e problema daca au 5 VM-uri din care unul cu Linux
Mint, unul cu Arch, unul cu Fedora, unul cu OpenSUSE, unul cu Gentoo,
pentru experimente personale? De ce trebuie sa ma duc la colegul meu
pe care nu stiu cand il gasesc la scoala doar ca sa testez Gentoo
pentru ca are el pe PC-ul lui asta?

--
Cu stimă,
Mihai Bărbulescu