[rosedu-general] Răspuns: Siutatie WebDev

Laura Vasilescu laura at rosedu.org
Fri May 22 08:46:16 EEST 2015

<rosedu-general at lists.rosedu.org>:

> Wrong. Autorul inițial e persoana din câmpul Author al submitului. Drepturile patrimoniale nu sunt cedate nici măcar prin contract de muncă, cu excepția cazului în care există o mențiune explicită în contract, iar drepturile nepatrimoniale nu pot fi înstrăinate deloc în România.

True, uitasem asta.

> So puneți mâna și folosiți licențe. Weak copyleft e bine, strong copyleft e și mai bine ca să nu iasă discuții dup-aia. Și nu uitați că niciuna din licențele bine-cunoscute nu e exclusivă (adică lumea tot poate să-și ia propriul cod și să facă ce vrea cu el).

Asta nu e o problemă. O problemă e când interzici drepturile pe care
într-un fel sau altul le-ar fi avut persoanele din comunitatea rosedu.
Mi se pare normal și just ca un autor să poată să facă ce vrea cu
codul său. Totuși, asta nu înseamnă că o persoană poate să ia inclusiv
contribuțiile altora și să plece cu ele, unless licența nu spune
explicit asta.

So, pe scurt problema e următoarea: cineva a pus un cod la dispoziție
cu drepturi de read și fork. Altcineva a folosit codul cu aceste
drepturi. Apoi persoana respectivă, la un moment de tip ulterior cu o
stare diferită față de codul inițial a pus o licență restrictivă.
Imho, licența se aplică doar pe versiunile din acel moment de timp
încolo. Cât timp folosești o versiune veche, nelicențiată restricitv,
nu este o problemă.

Dar da, chiar trebuie să facem ceva cu licențele.

Laura