[rosedu-general] Siutatie WebDev

Maria Niţă maria.nita.dn at gmail.com
Thu May 21 11:04:12 EEST 2015

> Salut,

Buna,

Este o situatia delicata, si eu personal sunt prinsa intre a da suficiente
informatii incat sa intelegem cu totii ce se intampla (ceea ce meritam
fiecare) si a respecta discutiile avute in particular.

Asa ca o sa incerc ...

Unde a avut loc discutia asta? Si cum adica, "ia inapoi" contributiile?

Discutiile au avut loc pe email, intre partile mentionate anterior.

Dupa neintelegerea de anul trecut, Dan si-a licentiat o parte din
contributiile la proiectele ROSEdu. Ceea ce nu e OK si nici
o solutie la problema respectiva, din punctul meu de vedere.
A mai trecut ceva vreme, fiecare si-a vazut de treburile sale etc.

Anul acesta discutia a pornit de la Lambda.rosedu.org,
un proiect pe care Dan l-a vrut mutat sub egida sa (contul
sau de GitHub), desi intr-un fel ramanea proiect ROSEdu.

Incercand sa inteleg de ce nu e suficient ca proiectul sa
ramana in organizatia noastra de GitHub si sa contribuim
acolo la el, cum facem cu toate proiectele, i-am dat un ping
pe email lui Dan. Nu am primit niciun raspuns de la el, ci
de la alte persoane. Situatia era neclara...
Email-ul dat de mine sustinea ca tot proiectul ca atare
a fost transferat lui Dan si ca noi nu vom mai fi implicati.
Dar "zvonurile" spuneau altceva.
Confuza, am inceput sa ma uit pe GitHub si de aici a pornit
primul email legat de WebDev:

<citat>

Buna Dan,

Am intrat pe GitHub azi, tragand un ochi pe mai multe
repo-uri.
Am o intrebare, care este repo-ul pentru WebDev website?

Observ ca tu aici [0] ai sters CNAME-ul din repo-ul de pe
ROSEdu [1], si ca site-u [2] face redirect aici [3].
Iar cel din urma este un repo din contul tau.

De ce se intampla acest lucru?

Multumesc,
Maria

[0]
https://github.com/rosedu/webdev.rosedu.org/commit/db8f958b7ac3d9d022c63c3af33d7874e3efc9ad
[1] https://github.com/rosedu/webdev.rosedu.org
[2] webdev.rosedu.org
[3] http://webdevupb.github.io/#acasa

</citat>

dupa cateva email-uri ignorate cineva a sarit in ajutor si
am reusit sa incepem sa discutam cu Dan.

Dan era ingrijorat ca vrem sa schimbam template-ul la site,
insa email-urile mele nu aveau nicio legatura cu asta,
voiam doar sa inteleg pozitia lui Dan fata de comunitate
si proiecte. Pentru ca repo-urile ajungeau in contul lui
personal, desi erau proiecte ale comunitatii ROSEdu.
Si Mihai a mentionat ca asta era intentia mea, insa a gresit. :)
Uitasem de rebranding pentru WebDev...

Dintr-un email am inteles ca repo-urile au fost mutate pentru
ca Dan nu avea acces la  organizatie ca si colaborator.
Aici nu stiu ce s-a intamplat si de ce, insa ar fi fost OK ca el sa aiba
acces fiind organizator WebDev, insa sigur se rezolva cu un email
sau cu un fork.

Decizia lui Dan de a desprinde WebDev de  ROSEdu a venit dupa
ce am anuntat noi rebrandingul website-urilor CDL, WebDev in ianuarie.
Acest anunt a venit tocmai pentru ca Dan si-a licentiat o parte din
continutul acestor proiecte...
Insa, WebDev nu s-a discutat pana acum si in mod clar nu treceam
sa facem schimbari fara sa discutam cu persoanele implicate in proiect.
La CDL a lucrat echipa organizatoare si toata lumea a fost invitata la
discutie.

Eu consider ca s-au luat niste decizii fara sa fie discutate in comunitate,
decizii care ne afecteaza pe toti si care nu aduc beneficii, ba din contra.
Eu consider ca facem voluntariat si oferim din pasiune ajutor celorlati, ca
o echipa.

Mi se pare o reactie destul de radicala, si cred ca ar fi potrivite mai
> multe explicatii.

Poate este ceva radical, situatia este neplacuta pentru toata
lumea si cred ca fiecare isi dorea sa-si vada de treaba. Dar nu
totul se termina cu bine si trebuie sa stim si cand sa ne separam
drumurile.

Sper ca am adus putina lumina, fara sa supar pe nimeni. :)
Si ca nu am incurcat nicio oala..

O zi buna,
Maria