[rosedu-general] Curs de Python pentru eleve de liceu

Laura Vasilescu laura at rosedu.org
Wed Oct 29 13:45:20 EET 2014

> În altă ordine de idei, dacă eu aș fi un elev la liceu și aflu că se
> ține un curs de python care m-ar interesa, dar apoi să aflu că nu pot
> participa pentru că nu sunt fată, mi-ar lăsa o impresie foarte proastă
> atât despre eveniment cât și despre organizator.

Pentru că există programe care încurajează participarea unor persoane
considerate minoritare într-un anumit domeniu.

Pe principiul enunțat de voi mai sus, ar trebui să nu se mai facă nici
programe care încurajează copiii de etnie romă să meargă la școală.
Adică ce, dacă nu ești rom înseamnă că n-ai voie la școală? Sau să nu
se mai dea burse sociale la facultate, adică de ce unii studenți să
primească niște bani si alții nu? Bănuiala mea e că pe listă nu se
află niște persoane adepte ale hitlerismului si că pot să înțeleagă de
ce este OK să încurajezi niște persoane din categorii defavorizate
(fie financiar, fie pentru că există un bias al societății) să facă
ceva.

Un program existent nu înseamnă că _toată_lumea_de_pe_planeta_asta are
dreptul fundamental de a participa. Programele ROSEdu sunt dedicate în
special studenților. De ce n-ar avea voie să participe și cineva care
a terminat acum 30 ani facultatea? Desigur, o să spuneți că poate să
aplice, dar pentru că nu are nicio conexiune cu domeniul, cel mai
probabil nu o să știe să se "vândă" și mai mult ca sigur nu o să fie
acceptat pe principiul "mai bine luăm un student; ăla ce-a făcut până
la vârsta asta?". Double standards much?

Programele sunt făcute cu un anumit scop. Scopul programului acesta e
de a strânge un grup de fete care nu au expeirență în IT (nu au fost
la olimpiade și nici nu doresc să faca asta; eventual chiar fete care
nici măcar nu sunt la mate-info) pentru a le arăta în decursul a două
zile cum pot să construiască o aplicație, folosind python. Un astfel
de curs poate avea un impact semnificativ asupra carierei pe care
doresc să o urmeze. Nu e un curs în care la final o să ajungi
guru-în-python.

În altă ordine de idei, programul acesta nu este organizat de ROSEdu,
ci de Tech-Lounge și are un grant din partea Google, la fel ca și
cursul de Python pentru profesori de anul trecut. ROSEdu este un
partener al proiectului, adică cei care _doresc_ din ROSEdu să se
implice în organizare pot să facă asta. Orice discuție în jurul
subiectului despre cum ar fi fost mai bine să fie organizat, este
inutilă, întrucât nu ROSEdu este factorul de decizie, iar proiectul a
fost deja aprobat în forma lui actuală.

Legat de propunerea cu 50-50%, cred că este o idee bună. Dar mi-ar
plăcea tare mult ca toți cei care își dau cu părerea pe listă să mai
vina din când în când să pună și umărul la treabă și să organizeze
astfel de lucruri. Cu părerea putem să ne dăm cu toții, dar cred că e
bătaie de joc față de munca altora să arunci cu noroi la final, în loc
să te implici de pe parcurs.

Laura