[rosedu-general] Curs de Python pentru eleve de liceu

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Sun Nov 9 22:20:39 EET 2014

Mihai Maruseac <mihai.maruseac at gmail.com> writes:
> În urma discuțiilor de pe IRC și a acuzațiilor și minciunilor spuse de
> Laura (vedeți discuția de la
> http://data.softwareliber.ro/irclogs/ChannelLogger/Freenode/%23rosedu/%23rosedu.09-11-2014.log,
> copiată ca backup dacă cineva va dori să o șteargă) am decis că nu
> vreau să mă asociez cu această imagine dubioasă a ROSEdu.
>
> Mă voi gândi dacă renunț la statutul de mebru, dacă ies din comunitate
> sau dacă ăsta e doar un avertisment că organizația a luat-o destul de
> mult pe ulei în ultimii ani.
>
> Și nu, n-am nimic cu Laura.

Mă, oameni buni, ce e cu toată adversitatea asta verbală? Până și pe
vremea în care eram eu tânăr și neliniștit lucrurile erau mai liniștite.

Concluzionez câteva lucruri, ca să închidem discuția asta că pare că
numai de persoane vorba:

1. Cred că suntem cu toții de acord să nu avem elemente de iz politic în
   activitățile ROSEdu. Fiecare are preferințe politice dar și le ține
   sub capac cât timp acționează ca un membru al
   comunității/organizației. Misiunea, valorile și activitățile ROSEdu
   sunt legate de open source, educație, open data fără implicații
   politice.

2. Dacă avem observații personale le trimitem personal, nu ne bălăcărim
   pe listă. Asta nu face bine nimănui: nici "atacatului", nici
   "atacatorilor", nici listașilor.

3. Proiectele comunității sunt diverse. Cât timp au aderență și sunt în
   spiritul valorilor și misiunii ROSEdu, sunt binevenite. Dacă mie nu
   îmi place assembly, dar cineva face asta, doar cu copii expați din
   părinți atei foști catolici și cu bunici veniți din Groenlanda,
   atunci e OK. E aliniat valorilor noastre, e bun, chiar dacă am eu
   niște preferințe de ordin personal împotrivă.

4. Mersul comunității e dictat de membrii ei. Dacă eu vreau să fac ceva
   și am aderență e super. Dacă cineva face ceva și mie nu îmi place, nu
   mă bag, dar nici nu dau în celălalt.

5. Mersul asociației și, adevărat, o influență mai mare, e dat de
   Adunarea Generală și de Consiliul Director. Oricine își dorește să
   aibă o influență, este încurajat să tragă tare, să aibă reputație, să
   candideze, să câștige și să facă treabă. Că de asta ducem lipsă, de
   oameni care să dea tonul. Nu avem nici o rezolvare dacă spunem "plec,
   nu mai îmi place". Asta se cheamă abandon cu armele în
   mână. Conducerea nouă va fi aleasă în decembrie și mă aștept ca acei
   care sunt nemulțumiți de mersul organizației să candideze, să își
   facă plan și să facă ce pot pentru a îndrepta lucrurile acolo unde nu
   merg, nu să abandoneze.

6. Comunitatea se construiește pe bază de proiecte, nu de certuri. Pe
   bază de fapte, nu de vorbe.

7. Dacă nu ai nimic constructiv de spus, nu spune sau spune privat. Cred
   că mare parte din discuția asta putea fi evitată dacă fiecare
   persoană implicată în discuție era mai cumpătată.

8. Have fun & happy hacking!