[rosedu-general] Curs de Python pentru eleve de liceu

Laura Vasilescu laura at rosedu.org
Sun Nov 9 21:17:13 EET 2014

> E perfect că mai băgăm și puțină politică în acest curs. Mai învățăm
> lumea cu cine trebuie să voteze. Doar mie mi se pare că rosedu nu ar
> trebui să se asocieze cu așa ceva?
>
> http://0x0x.info/t/2m (sursa: laurav)

Ok, după mai multe ore de calm și analiză.

Consider mail-ul lui Vali un atac atât la persoană (către
organizatori), dar și față de integritatea cursului. Nu găsesc a fi OK
exprimarea și sarcasmul din mail-ul său. A pus o etichetă și nu a
lăsat loc de discuții. Ce mi se pare cumva nedrept este că cititorii
acestei liste au citit mesajul lui Vali și apoi pur și simplu au
aplicat concluzia la care ajunseseră deja pe respectiva postare de
facebook. Mesajul lui Vali a scos totul din context. A scos atât
textul scris de către mine, dar și (mai ales!) comentariile ulterioare
care au avut loc. Desigur, Vali a copiat pe listă textul postat de
mine, dar asta după aceea, când deja crease un cadru de a își imprima
convingerile.

Menționez că ceea ce a spus Vali pe listă fusese deja discutat sub
formă de comentarii pe acel post, dar într-o manieră civilizată. Adică
_discuție_. Au fost 2 oameni care au spus că mesajul ar putea fi
interpretat altfel și s-au oferit lămuriri și precizări suplimentare.
Poate exprimarea nu a fost cea mai fericită, dar I know how to manage
my privacy și chiar dacă unele persoane care aveau acces la mesaj au
zis ca mesajul ar fi putut fi interpretar altfel decât s-au întâmplat
lucrurile în realitate, sunt destul de convinsă că nimeni nu ar fi
crezut că în cadrul cursului s-au livrat mesaje de
propagandă/îndoctrinare politică.

Acestea fiind spuse, îmi cer scuze pentru forma nefericită a mesajului
în care mi-am exprimat o bucurie nu față de jocul acela în sine, ci
față de faptul că niște fete de 18 ani s-au arătat interesate de viața
politică. Cum ziceau și cei de la DexOnline, eu numesc asta civism, nu
politică:
http://wiki.dexonline.ro/wiki/Civism_%C8%99i_politic%C4%83

Reamintesc încă o dată că postarea nu este vizibilă către toți fb
friends și că reprezintă opinia mea, pe o platformă unde nu scrie nici
la job, nici la interese nimic legat de ROSEdu sau de activitatea mea
profesională. Job title-ul meu de pe fb este "geeky troll" tocmai
pentru a evidenția faptul că este un profil personal. Nu de membru
ROSEdu, sau membru în alte comitete și comisii.

Nici eu nu sunt cea mai calmă sau calculată în mesaje și opinii și
sunt convinsă că am comis des (sau foarte des!) gafe precum cea a lui
Vali (și anume: să prezint concluzii și judecăți, fără să las de fapt
thread-ul să curgă către o discuție calmă, cu argumente și opinii).

Mi-aș dori ca pe liste să încercăm să fim constructivi.

Laura