[rosedu-general] Curs de Python pentru eleve de liceu

Laura Vasilescu laura at rosedu.org
Sun Nov 9 22:16:33 EET 2014

> Nu e renunțare pentru că sunt păreri diferite. E renunțare pentru că
> în viziunea Laurei toate criticile pe care i le-am adus au fost reduse
> la "ai luat-o pe ulei" și "îmi pierd timpul degeaba". Plus că la final
> s-a dovedit că a mințit în legătură cu originea jocului și cu faptul
> că (nu) s-a făcut politică în cadrul cursului.

Nu am mințit, deturnezi adevărul.
În timpul perioadei de lucru, atunci când au discutat cu mentorii
proiectul, proiectul arăta altfel. Fetele au "schimbat" proiectul
ulterior (adică de ieri până azi, în timpul lor liber).

Pe același principiu, dau ca exemplu un alt grup (de minore), care
doreau să facă un joc în care trebuia să colectezi cât mai multe beri
și le-am spus că nu, să modifice gameplay-ul cu altceva: gen dulciuri.
Asta s-a întâmplat ieri, când fetele încă lucrau la proiect.

Astăzi au fost prezentările. Așa cum am mai spus, li s-a permis să
prezinte în varianta aceasta pentru că este o opinie a lor, cu
condiția că nu o să apară proiectul în pozele oficiale (noi nu ne
asumăm viziunea lor).
Eu cred că e OK ca oamenii să își exprimă opinii. Altfel se cheamă
cenzură. Sau ne purtăm ca niște virgine când auzim pe cineva că nu
vrea să voteze cu cineva?

După ce au prezentat, am ținut o prezentare în care am spus clar că
este o viziune personală exprimată în joc. Că oamenii au opinii
diferite și că este OK să ai opinii diferite, să discuți și să dezbați
pe tema acestora. Nimeni nu a plecat de la curs îndoctrinat în vreun
fel de acea prezentare pentru că organizatorii au avut grijă ca acest
moment să nu fie interpretat altfel decât era de către cei care au
fost prezenți în sală.

Ce faceți voi aici e stupid pentru că discutați despre un eveniment la
care nu ati participat și doar răstălmăciți cuvinte. La curs nu a fost
politică.

Înțeleg ca azi a fost duminică și ați avut mai mult timp liber, dar nu
cred ca e OK să tot emiteți opinii deținătoare de adevăruri absolute
dacă nu ați fost prezenți.

Laura