[rosedu-general] Business-Academia Council: Business man in scoala ca profesori sau implicarea lor

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Wed Jun 4 09:18:00 EEST 2014

Mihai Barbulescu <b12mihai at gmail.com> writes:
> Cine este interesat de I (Legea Internshipului), il rog pe Razvan
> Deaconescu, care a fost si el la acest consiliu, sa va prezinte ce s-a
> discutat acolo.

Legea internship-ului există, a fost adoptată în decembrie 2013. Dar
este nesatisfăcătoare pentru firme, studenți și, cred, universități. Pe
moment se lucrează în cadrul acestui consiliu la o nouă formă adecvată
intereselor părților (firme, studenți, universități) și specificul din
România.

Nu am stat la întreaga întâlnire. Câteva aspecte avute în vedere:
* Terminologia folosită: stagiu, internship, stagiar, intern
* Modul de remunerație, avantaje pentru firme (de exemplu, reducerea
unor taxe)
* Timpul de lucru: durata stagiului, timp de lucru pe săptămână
* Cine face evaluarea
* Echivalarea cu practica studențească: fiecare universitate are un
model propriu și nu este ușor de găsit o formulă comună