[rosedu-general] [OSSS] Notă de final

Georgiana Chelu georgiana.chelu93 at gmail.com
Sat Jul 5 15:42:23 EEST 2014

Iată că s-a terminat și Open Source Summer School. A fost prima dată când
m-am implicat activ în organizarea unui eveniment din cadrul ROSEdu și pot
să
spun că m-a ajutat să cresc pe plan personal. M-am lovit de situații la
care nu
m-aș fi gândit înainte să înceapă scoala de vară. Dar le-am făcut față cu
brio!

De-a lungul celor 2 săptămâni, 12 studenți (inițial erau 13, dar o persoană
a fost
acceptată la un internship cu puțin după deschiderea evenimentului și nu a
mai
putut participa). Toți au fost de anul I și au căpătat cunoștințe de bază
de Vim,
Git, Python, Java, Android, frontend, backend. Au fost împărțiți în 4
echipe cât de
cât omogene și au lucrat la o mini aplicație: un magazin online simplu unde
au
creat partea de server în Flask, interfața pentru administratorul site-ului
folosind
HTML și Bootstrap și interfața cu utilizatorul în Android.

Pare simplu, dar s-au lovit de unele probleme care i-au ajutat să înteleagă
mai
bine cum e să începi o aplicație de la 0. Ideea magazinului online a fost a
lui Alex
Grigoroiu, iar eu i-am ajutat pe studenți să înțeleagă cum trebuie
implementată
efectiv. În plus, în limita cunoștințelor mele, i-am ajutat și atunci când
au
întâmpinat probleme.

La final, stundeții au reușit să prezinte un magazin online funcțional în
care puteai
adăuga/edita/șterge produse pe partea de server și puteai adăuga/șterge
produse
din coșul de cumpărături cu aplicația de Android. Server-ul putând comunica
cu aplicația de Android prin JSON.

În ultima zi le-am dat un "test" al cărui rezultat se găsește pe site-ul
OSSS-ului
[1]. Tot aici, zilele ce urmează, vor apărea printscreen-uri ale
proiectelor pe echipe
și un link către proiectul complet de pe github.

Oamenii care m-au ajutat cu organizarea:
Răzvan Deaconescu
Laura Vasilescu
Gina Dobrescu
Alexandru Grigoroiu
Marian Vasilca
Irina Arsene
Maria Niță
Irina-Alina Ronea
Bogdan Calapod

Oamenii care au susținut prezentări tehnice:
Maria Niță
Alex Palcuie
Dan Șerban
Alex Morega
Mihaela Găman
Cristian Cociobă
Iulia Paraicu

Oamenii care au susținut prezentări nontehnice:
Răzvan Deaconescu
Cătălin Frâncu
Andrei Pitiș
Horia Cucu
Valentin Goșu
Liviu Nastasa

Le mulțumesc celor de mai sus (ordinea nu are importanță) întrucât datorită
lor
organizarea OSSS-ului a fost un real succes, iar oamenii au fost încântați
la final
de ceea ce au realizat!

[1] http://open-source.cs.pub.ro/summer-school/2014/wiki/results

Toate cele bune,