[rosedu-general] [ACTION NEEDED][RFC]Jekyll breaking updates

Alexandru Tudorica tudalex at gmail.com
Fri Oct 11 19:37:44 EEST 2013

Disclaimer: Nu am lucrat cu jekyll.

2013/10/11 Mihai Maruseac <mihai.maruseac at gmail.com>:
> Hello,
>
> (dacă vreți să vedeți ce e de făcut fără a citi povestea ctrl-f
> ACTION. Pentru RFC ar trebui să citiți totuși tot mailul)
>
> Cei de la jekyll au făcut un set de upgrades fără backwards
> compatibility și se pare că vor continua procesul ăsta în viitor[1].

De unde reiese ca vor continua acest lucru in viitor? E deobicei de
asteptat ca la trecerea la o alta versiune majora sa fie breaking
changes, dar nu exista un tool care sa migreze site-urile intre
versiuni?

> Întâi am crezut că e de la mine și că-i afectează doar pe cei cu
> near-bleeding-edge-or-above dar Matei mi-a semnalat problema și pe
> Ubuntu 12.04 care e destul de stable (as in not bleeding).
>
> Sunt 2 probleme majore de fapt:
> * scripturile de fabricate (build și deploy) trebuiesc schimbate
> pentru a accepta noile comenzi (în prezent jekyll fără nici un
> argument afișează manpage-ul într-un less -wtfwtf).
> * Maruku are problemă cu escape-ul de cod: convertește '<' etc. în
> HTML, le unescape după și apoi se plânge că sunt invalid HTML (closed
> [...]

Nu exista alt renderer cu sintaxa apropiata? Nu putem sa nu il updatam?

> Prima problemă aș putea s-o rezolv în 30 de minute maxim. A doua cred
> că cere să schimbăm temporar renderul de la markdown la html. Voi
> investiga.

Care e diferenta intre a avea un site html si unul cu jekyll cu html?

> [...]
>
> ====== ACTION =====
> Spuneți-mi ce alte site-uri de-ale noastre mai folosesc Jekyll
> exceptând techblog, site și pagina cu listele de discuții. Vreau să
> fac update la toate în paralel (testez pe techblog, instanță locală pe
> mithlond).

> Varianta a doua ar fi să ditch jekyll (că developerii de Ruby nu știu
> de backwards compatibility -- cel puțin în cazul ăsta) și să ne
> îndreptăm spre alt generator de site-uri statice, mult mai versatil.
> Aici vreau să fie o decizie informată din partea tuturor celor

Ne poti indruma catre niste variante?

--
Tudorică Constantin Alexandru
http://tudalex.com