[rosedu-general] 10 Common Mistakes in Giving Feedback

Veaceslav Munteanu veaceslav.munteanu90 at gmail.com
Tue Jun 25 10:35:58 EEST 2013

Am și eu o mică sugestie(adică chiar un feedback destul e lung) pentru
cursurile/activitățile care le organizează ROSEdu și modul în care se
cere feedback.

1. Nu e ok să ceri feefback după fiecare prezentare, la fiecare1/2 din
curs sau 1/4 din curs sau 1/8 curs. La un moment dat m-am trezit că
trebuia să fac prea mult paper-work completând unele formulare care
erau prea lungi și dificil de completat.

2. Continutul formularului: Nu faceți formulare cu 3 pagini, încercați
să limitați numărul de câmpuri care trebuie completate. După părerea
mea un formular eficient e cel care trebuie să te întrebe 3 lucruri:
Ce ți-a plăcut cel mai mult, ce nu ți-a plăcut și sugestiile tale
pentru îmbunatațirea cursului. Chestii de genulul "De la 1 la 5 cât de
bun a fost cursul" sunt utile pentru statistică, dar oferă o cantitate
mică de informație.

3. Formatarea formularului: Puneți primele întrebările care dau
libertate studentului să scrie ce vrea. Eu, după ce am completat vreo
20 (!) de întrebări da/nu am și uitat ce voiam să scriu la sugestii.

După părerea mea, formularul perfect se dă o singură dată, aproape de
sfârșitul cursului, să conțină Un singur rate it (1-5) + cele 3
întrebări de mai sus și restul dacă se mai dorește ceva specific, să
fie opționale și totul să încapă pe o singură pagină de Google Forms.

Ca să nu generalizez, la cursul de WebDev(2 feedback-uri +
feedback-uri la unele cursuri) e cam mult, anul trecut la RSoC, un
formular de feedback eeextrem de lung (la final), și anul acest sunt
planificate 4(!) feedback-uri, cel puțin eu, nu cred că lumea are ce
scrie mare lucru după prima lună, cel de la mijlocul perioadei e ok
pentru că atunci trebuie de stabilit dacă studentul face față.

Propun să standardizăm anumiți parametri pentru feedback(numărul,
unele întrebări, perioada în care se dă) și să fie aplicat la toate
cursurile sau activitățile.