[rosedu-general] RFC/CFP limbaj discuții online

Alexandru Juncu alexj at rosedu.org
Wed Jul 17 11:49:43 EEST 2013

2013/7/17 Veaceslav Munteanu <veaceslav.munteanu90 at gmail.com>:
> Nu prea sunt deacord cu acestă propunere, deoarece:
>
> 1. target-ul organizației e populația autohtonă

Well.. nu  chiar. Din punct de vedere PR (a se citi Facebook), aparent
au început să ne urmărească și entități străine (Google, Facebook,
Intel).
Și dacă vorbim de GitHub, acolo chiar ar trebui să folosim engleză
pentru că dacă vrem să împingem (:P) codul pe râu în sus (ok, nu știu
cum să traduc upstream) commit-urile nostre ar trebui să poate fi
citite și de alții. De asemenea, chiar dacă e vorba de un proiect
intern, gen wouso, și acolo ar trebui să folosim engleză pentru că,
s-ar putea ca la un moment dat să fie folosit și în afară României.

> 2. nu avem membri care nu cunosc româna (din cele citite de mine
> proiecte open-source au trecut la mailing lists din germana/franceză
> in engleză din această cauză)

Hmm..Nu înțeleg. E argument pro sau contra?

> 3. Cine e interesat are butonu translate pe Facebook sau Google Translate

Yah... about that... no. Also, Facebook are translate?

> 4. E bine să fii și puțin naționalist (părerea mea)

De acord, dar nu și gând nu are sens. A aduce la nivel internațional
un proiect fabricat în România, e un succes pentru mândria națională.
A nu lăsa pe nimeni să se joace cu jucăriile noastre pentru că nu știu
limba,  nu e câștig pentru nimeni.