[rosedu-general] Direcționează 2% din impozit către ROSEdu până pe 25 mai!

Andrei Cipu crangasi2001 at yahoo.com
Wed May 2 22:51:06 EEST 2012

Hai s-o lămurim. Ca angajat, plătești următoarele dări din salariul brut:
- șomaj: 0,5%
- CASS (aka sănătate): 5,5%
- CAS (aka pensie): 10,5%

După ce se scad toate astea, rezultă salariul de bază. Dacă ești programator cu diplomă, ăsta e și salariul net. Dacă nu, din _salariul de bază_ se scad 16%, impozit pe venit. Toate astea ar trebui să fie scrise în fluturaș pentru angajați.

Acei doi la sută sunt din impozitul anual pe venitul net anual impozabil (i.e. suma donată este: salariu de bază lunar*0,16*12*0,02 dacă nu realizați alte venituri). Pentru programatori, suma este: salariu de bază lunar*0*12*0,02 = 0 lei, cf. aritmeticii de clasa a doua.

Legislația pe scurt este la http://doilasuta.ro/continut/index.php/legislatie și pe lung la http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Cod_fiscal_norme_2012.htm Scrie acolo ce venituri intră în calculul cotei de 2%

Baftă la citit :)

Andrei

P.S. Acel 18% cred că rezultă din ceva valori istorice pentru șomaj, CASS și CAS sau din cota minimă de pe vremea când nu exista cotă unică, altfel nu iese la socoteală de nicio culoare.