[rosedu-general] Fwd: [rosedu-admins] Comunicarea in ROSEdu

Mihai Maruseac mihai.maruseac at gmail.com
Thu Mar 29 09:57:53 EEST 2012

Sincer, tot threadul ăsta de mesaje a ajuns sau un loc bun de a
consuma pop-corn sau un loc bun de a te confuza și mai tare. Urmează
un mail _extrem_ de lung, scuze că n-am avut timp să-l scurtez (am pus
concluzii/tl;dr la final). Dar vreau să expun multe puncte de vedere,
feel free to kill them with fire.

1. Am pornit discuția de la faptul că există extrem de multe liste și
majoritatea nu mai sunt folosite. Unii s-au speriat că vor fi șterse
arhive dragi, memorii din trecut, whatever. Alții au zis că e poluare
vizuală. Ambele părți au dreptate, putem face o pagină pentru listele
deprecated și le ștergem doar pe cele care nu au primit nici un mail,
care nu au fost folosite. E o soluție de compromis dar e foarte bună
pentru problema asta.

2. Problema următoare a fost faptul că avem multe liste *-internal și
ajungem la o divizare a comunității în bisericuțe numite proiecte. Nu
vom rezolva asta omorând listele *-internal și nici nu vom accentua
asta creând alte liste *-internal. Please drop this argument.

3. Putem rezolva problema împărțirii în bisericuțe numai și numai prin
publicarea de status reports într-un format sau altul. Propun atât
prin mail cât și pe site dar și prin întâlniri periodice de bere și
acumulat de idei. Avea Dan o idee de genul ăsta semestrul trecut dar
nu ne-am ținut de ea. E foarte cool dacă reușim să facem întâlniri în
care să discutăm despre stadiul fiecărui proiect și de problemele
întâlnite pentru a obține feedback și din partea celorlalți (care nu
se vor implica în proiect decât dacă le place ce facem).

Dacă cineva nu poate veni la asemenea întâlniri poate oricum să vadă
progresul pe mail / site / irc. Da, putem folosi IRC-ul pentru
updates. Avem deja un bot care face asta pentru site și hackdays, mă
voi ocupa să-l fac să meargă și pentru celelalte proiecte de pe
http://github.com/rosedu. (deadline marți/miercuri).

4. NU trebuie să creăm liste *-internal sau liste per proiect doar de
dragul de a le crea. Trebuie analizat ce beneficii există în a le crea
și ce dezavantaje apar. Doar dacă e bine să facem asta merită să le
facem.

Un exemplu: cdl-internal și webdev-internal ar fi utile pentru
organizarea evenimentelor. În cazul în care avem nevoie de
sincronizare între CDL și WebDev (sucuri de exemplu) se poate trimite
mail la ambele liste (cu înscrierea oamenilor pe ambele :P).

Alt exemplu: nu mi se pare util un techblog-internal de exemplu. Ce am
putea pune pe lista aia? O planificare a articolelor? De ce nu merge
pe rosedu-general? O discuție despre teme și layout? De ce nu merge pe
rosedu-general?

5. Lista rosedu-general va acumula extrem de mult trafic. Asta va face
mulți oameni să marcheze ca fiind citite majoritatea mesajelor și se
pierde din vizibilitatea internă. Cel puțin ăsta e argumentul manevrat
pe aici.

NU cred că este un argument valid. Cei care încep să marcheze mesajele
as read sau sunt sătuli de spamul pe care-l facem după fiecare thread
când începem să deraiem prea tare în offtopic sau chiar nu sunt
interesați prea mult de ce facem. Da, e o clasificare alb-negru,
coarse-grained dar e utilă pentru ce vreau să zic.

6. Putem folosi rosedu-general doar pentru anunțuri de activități și
cereri de input din partea întregii comunități. Anunțuri de tipul «în
cadrul proiectului X am făcut Y» (vezi 3) sau «vrem să lansăm
proiectul Z, am avut discuții preliminarii cu T, U și V și avem aici
[ț] centralizate părerile de acolo. Aveți și voi alte sugestii?» (unde
ț e un link spre un google-doc _public_). Urmat după un timp (și
eventual câteva întâlniri) de «Facem proiectul W. Toți cei care vor să
se implice sunt rugați să se înscrie pe doodle[q] sau pe wiki[t]»
urmând ca după deadline doar lor să li se trimită restul mesajelor
legate de proiectul W, doar update-urile ajungând pe rosedu-general.

7. Cum trimitem mesaje doar celor implicați în proiectul X? NU facem o
listă (vezi 4) decât dacă e absolut necesară (și vrem să păstrăm
detalii de organizare de la un an la următorul). În rest, un banal
alias ajunge, nu credeți? Oricum, e cam transparent pentru utilizatori
și nu trebuie arhivat :)

8. Crearea listei noi, pe care o să-mi permit s-o numesc
solutions-to-all-our-problems at rosedu.org maschează de fapt toate
problemele de mai sus și nu rezolvă nici una. Nu vrem să mai spamăm pe
rosedu-general dar vom scrie pe lista asta. Unde vom înscrie toți
membrii organizației și se va mai înscrie oricine va dori.

Cum nu e asta spam? Dacă X nu vrea să se implice în W de ce să
primească mailuri de «avem nevoie de sucuri pentru eventul W» sau
«mâine la W vom avea invitat surpriză pe R»? Mesajele astea merg bine
doar către cei care se implică în proiect (vezi 7).

Cele de status report merg bine pe rosedu-general (vezi 6 și 3).

Ar mai fi de zis dar vă plictisesc textele lungi și vreau să mă opresc
și eu la un număr rotund.

====================================
Concluzii (tl;dr;):

a. Lista nouă e creată cam degeaba, nu rezolvă și nu crează nici o
problemă semnificativă. Nu are impact. (8)
b. Folosim rosedu-general DOAR pentru status report (6, 3) și pentru
anunțuri de proiecte noi, cereri de feedback și call for participation
(6).
c. Pentru a trimite mail doar celor implicați într-un proiect creăm
liste doar dacă merită (7, 4) sau un alias (7).
d. Argumente precum lista rosedu-general are prea mult trafic sunt
adevărate dar soluția este să limităm numărul de mesaje inutile acolo
(spam, offtopic, deraieri) (5)
e. Argumentul cu divizarea comunității (2) este rezolvat de trimiterea
periodică de status updates (6, 3) în diverse formate (vezi 3). Nu
prin distrugerea sau crearea de alte liste (2).
f. Ștergem doar listele care nu au avut trafic. Listele care nu au
trafic acum le mutăm pe o pagină separată, pentru arhive sau ceva.
(1). Pe pagina principală apare doar rosedu-general și rosedu-offtopic
cu precizarea clară că rosedu-offtopic este listă de spam :)

Just my .42€

--
MM "dacă nu scriu pe blog un articol lung dau un mail lung"