[rosedu-general] Comunicarea in ROSEdu

Alex Eftimie alex at rosedu.org
Mon Mar 19 09:09:39 EET 2012

Salut,

Pornind de la o discuție cu Victor și de la faptul că nu știam despre
ce se mai întâmplă cu rsoc, nefiind înscris pe rsoc-internal, vreau să
aduc în atenție listele noastre de discuții.

Urmează un mail mai lung, îmi pare rău pentru asta.

cdl-studenti	Lista de discutii pentru studentii CDL
Clubalgo	[no description available]
cspay-dev	Lista de discutii CSpay
dexonline	DEX Online Development Mailing List
dnd	Lista de Dungeons and Dragons a comunității ROSEdu
edss-dev	Electronic Design and Simulation Software
hfall-dev	Lista de dezvoltare pentru Hammerfall
hirst-dev	Haskell IRC Statistics
Mailman	[no description available]
offtopic	Lista de discutii offtopic
pylxr-dev	PyLXR Development Mailing List
robocheck-dev	Lista de dezvoltare pentru Robocheck
rosedu-admins	Lista pentru discutii administrative - cred că s-a mutat
pe cs-admins
rosedu-california	[no description available]
rosedu-doc	Documentation Mailing List
rosedu-mafia	Lista de discutii pentru jocuri de Mafia
rsoc-internal	RSoC Internal Mailing List
vlc-firefox-dev	VLC-Firefox Development List
vmchecker-dev	VMchecker Development List
vmchecker-user	VMchecker User Mailing List
wgs-dev	WGS Development List
xpresso-dev	Lista de dezvoltare pentru Xpresso

Majoritatea, conform [1] sunt deprecated. Cred că ar fi bine să
păstrăm doar ceea ce folosim (listele pentru proiecte active), iar
restul să mutăm de pe lists.rosedu.org într-un loc numai cu arhive
pentru liste moarte.

Ceea ce propun este crearea unei liste rosedu-internal, pe care să o
folosim pentru comunicarea ne-publică: tot ceea ce se ascunde în
listuțele -internal și care nu ar trebui să fie indexat de către
Google. Gândiți-vă la asta: doar două liste, rosedu-general, pe care
discutăm orice este de interes pentru comunitate și rosedu-internal în
care discutăm restul.

Cel mai des întâlnit argument pro cdl-internal (și probabil împotriva
rosedu-internal) a fost că pe acea listă se transmit informații
sensibile, precum feedback de interviuri ș.a.m.d. Am două răspunsuri:
folosiți wiki, sau NU mai folosiți mail pentru acest gen de
informații. Se fac atâtea gafe de tipul trimis pe lista greșită, însă
se pare că nu învățăm nimic din asta.

Ultimul aspect, merita un mesaj separat: acest mail are în cc
root at rosedu.org. Mai există o ființă umană în spatele acestei adrese?
La un moment dat RD delegase root at rosedu și root at swarm. Dacă nu se mai
ocupă/poate ocupa, nu căutăm pe altcineva cu entuziasm și dispus să
fie responsabil de administrarea serverului? Este inutil de adăugat
cât de neplăcut e să spargem cererile/plângerile/reproșurile legate de
subiect în capul lui AJ și disponibilitatea serviciilor să lase de
dorit (nu din vina lui).

tl;dr ce părere aveți despre arhivarea listelor vechi, crearea
rosedu-internal și reactivarea root at rosedu.org.

Alex

[1] https://projects.rosedu.org/projects/rosedu-internal/wiki/Guidelines_comunicare#Reguli-cu-privire-la-comunicarea-pe-liste