[rosedu-general] Intalnire ROSEdu cu Paul Guermonprez (Intel)

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Mon Jul 2 10:34:06 EEST 2012

Salutare!

Prin intermediul lui Mircea, am fost miercuri, 27 iunie 2012, la sediul
Intel pentru o discuție cu Paul Guermonprez[1][2], Academic Program
Manager pe EMEA.

Am discutat cu el despre zone de colaborare ROSEdu-Intel. I-am prezentat
activitățile noastre și apoi am discutat despre zonele de interes pentru
Intel și despre suportul pe care îl poate oferi.

În final, am decis să avem o abordare pe trei pași, urmând ca după
fiecare pas să discutăm despre cum a mers pentru a trece la următorul:

1. Dezvoltarea unui curs de mobile development pe Android SDK

* Paul ne poate pune la dispoziție un set de documente pe care le
consideră foarte bune (domeniu public) pentru curs. Intel poate oferi
acces la simulatoare, eventual device-uri pentru development.
* Cei de la Intel pot veni cu idei de proiecte/aplicații pentru dezvoltare.

2. Dezvoltarea unui curs de development pe Android NDK

* NDK - Native Development Kit[3]
* Destinat unui public pe care noi nu-l prea atingem acum: cunoștințe de
  sisteme de operare și low-level programming (probabil anul 3).
* Development în C.
* Avantaj că ține de competențele noastre pe low-level programming și OS.
* Intel poate furniza dispozitive (telefoane, tablete) pentru dezvoltare
  și eventual idei de proiecte.

3. Dezvoltarea de proiecte într-un incubator software

* Cred că Paul i-a spus "Software Incubator".
* Se lucrează la proiecte pe termen mai lung (3-6 luni).
* Nu știu dacă a rămas că se desfășoară sau nu la sediul Intel.
* Este vorba de proiecte real-world, de interes pentru Intel.

În discuția am susținut o colaborare win-win:
* ROSEdu câștigă prin dezvoltarea de cursuri/proiecte extracurriculare
de interes pentru studenți, câștigând astfel prestigiu și experiență.
* Intel câștigă prin susținerea unor activități la care vin studenți
pasionați. Eu am insistat pe ideea că noi vom atrage studenți care
dispun de "talent, knowledge and skills" care pot fi apoi interesați de
alte colaborări cu Intel.

Întreaga "treabă" se referă la open-source. Ceea ce se dezvoltă la
cursuri sau la incubator va fi open-source.

A rămas că Paul ne va trimite, în perioada următoare, documentele utile
pentru cursul de Android SDK. Am avut o primă discuție cu Laura despre
desfășurarea unui curs de Android SDK; posibilitățile sunt toamnă 2012
sau primavară 2013. Vom deschide, probabil, un thread separat pe aces subiect.

Mircea, dacă am uitat ceva te rog să adaugi tu.

[1] http://software.intel.com/en-us/blogs/author/paul-guermonprez/
[2] http://www.linkedin.com/in/paulguermonprez
[3] http://developer.android.com/tools/sdk/ndk/index.html