[rosedu-general] Propunere listă de tip "announcement-only"

Victor Carbune victor at rosedu.org
Sun Jan 22 12:49:39 EET 2012

Salut!

În urmă cu câteva luni am reușit cu succes (mulțumită lui Adrian) să
mutăm majoritatea discuțiilor noastre pe această lista, desființând
majoritatea listelor auxiliare. Ieri am discutat unele persoane care
recent s-au dezabonat de la lista noastră de discuții, deși sunt
interesați de ce activități mai desfășurăm, din cauza volumului mare
de noise.

Eu cred că lucrurile merg strună pe lista asta de discuții așa cum
sunt, dar identific următoarele probleme:
* Din cauza noise-ului ridicat, unele persoane fie se dezabonează, fie
dau totul mark as read (nothing wrong here, dar lista e inutila pentru
acele persoane).
* Pe lista asta sunt combinate anunțuri de evenimente, împreună cu
dezbateri și off-topic pe varii teme.
* Site-ul nostru, secțiunea de news, trebuie actualizată separat, iar
ultimul post a fost în aprilie 2011 [1]

Responsabilitatea secțiunii "News" este a tuturor celor care
organizează evenimente, iar a fi cineva responsabil cu absolut tot ce
se întâmplă e complet incorect pentru respectivă :-).

Soluția mea constă în:
* Înființarea unei liste exclusiv pentru announcement-uri
(rosedu-announce), fără discuții, moderată
* Lista va fi pusă la CC pentru mail-uri care au caracter de
announcement pe rosedu-general (e.g. "Au inceput inscrierile pentru
WebDev!")
* Majoritatea mail-urilor seamănă cu ce s-ar scrie în secțiunea
noastră de news legat evenimentul respectiv.
* Lista e sumarizată automat cu un RSS, actualizând entry-ul și pe
site, și în news reader-e, etc.

Mă gândesc că dacă pe rosedu-general pui un filtru, probabil
rosedu-announce îl lași să intre în inbox, ținând cont că e foarte
low-traffic. Sunt multe proiecte care au astfel de liste și mie îmi
sunt foarte utile.

Tehnic avem următoarele alternative:
* Mailman - din păcate nu are RSS feed, dar se poate face cu un
cronjob cu diverse script-uri ([2] [3])
* Listă publică / Grup pe Apps - are integrat RSS feed, doar că noi
avem cam tot pe mailman, which is cool.

Păreri?

Victor

[1] http://rosedu.org/news