[rosedu-general] [Techblog] request articol

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Mon Apr 2 18:07:54 EEST 2012

> Articolul e gata [1]. Feedback please. :)
> [1] http://rosedu.org/~techblog/site2/gdb-a-basic-workflow.html

GG! Imi place mult ;). Am scris mai joc cateva observatii de
rephrasing-uri care sa il faca mai comod de citit si cateva sugestii
de corectie.

1) "It can be run in two distinct ways:"

Suna mai bine "GDB" can be run. E prima propozitie din text si
cititorul inca nu il asociaza pe "it" cu substantivul din titlu.

2) "using gdb command"

*the* gdb command

3) "Let’s check the former one, on a simple program:"

Fara virgula. Also, cred ca ar suna mai adecvat "let's have a look
at..." sau "let's go over...". Check e cand iei ceva la verificat
efectiv... alternativ ai putea folosi "check out".

4) "The -g is used to produce debugging information for use by GDB.
Because the above code gives us a segfault error, we now run it using
gdb:"

As spune mai bine "The -g compiler option...", sa fie clar ca ai
nevoie sa fie compilat in debug mode.
In a doua propozitie mai natural ar fi sa ai al doilea verb
(consecinta) la viitor sau primul la trecut daca vrei sa pui intai
propozitia cu "because" (e OK "I'm home because it's cold", dar suna
mai neintuitiv "Because it's cold, I am home"). Ca sa nu sune ciudat
cu "now", as spune "we'll run it again using gdb".

5) "Now we’ll create a core file, to show how the latter one works too."

Fara prima virgula; trebuie virgula inainte de "too".

6) "is to have the value of an expression printed frequently
(automatically, of course). "

Un cititor ar putea parsa gresit propozitia la prima lectura, caz in
care ar trebui sa revina. Cred ca ar suna mai clar daca ai pune acolo
"... of an expression *get* printed frequently". Asa fortezi "printed
frequently" sa fie inteles din prima la sensul original.

7) "Now you can clear the screen with cls in gdb"

Eventual "Now you can use cls to clear the screen in gdb"?

8) "coloured"

+1 for the GB spelling :).