[rosedu-general] DEXonline

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Fri Sep 9 00:12:16 EEST 2011

Complet de acord cu Razvan.

Mai mult, nu stiu nici daca un asemenea angajament ar fi benefic
pentru un student. Studentii [de la Calculatoare, mai ales] au o
eterna problema a timpului. Scoala este, let's face it, incredibil de
solicitanta prin volumul imens (aproape nerealist) de teme (asteptati
pana prin anul 3).

> Evident ca isi doreste full time, dar putem sa nu reducem numai la
> CDL/RSOC ci si la diversele hackatoane ce vor fi organizate...probabil
> ca pentru cel putin un an va fi asigurat lucrul, daca vor exisa si
> mentori ... CDL cel putin din cate stiu va fi si in sem 1 si in sem 2
> ... RSOC e pe vara ... hackatoane la care se lucreaza la urgente ...
> oricum ... e o idee ... ne-a zis de la ultimul CDL ca si-ar dori pe
> cineva care sa fie noul coordonator al DEX Online ...

Chiar si daca vorbim de cineva foarte energic si hotarat,
creativitatea nu functioneaza "la comanda", si exista o latenta
inevitabila in acumularea de noi cunostiinte (imagineaza-ti ca vrei sa
inveti sa patinezi. N-ai decat sa fii tu super-hotarat, _trebuie_ sa
ai la dispozitie timp sa iti antrenezi reflexele ca sa iti tii
echilibrul).

Am purtat prin Aprilie o discutie de o noapte intreaga cu o fosta
colega de liceu care tocmai a terminat psihologia si care imi explica
importanta procrastinarii in procesul de creatie. Trebuie sa ai timp
liber presarat cu activitati unrelated ca sa stimulezi ideile
creative. Peste un volum X de munca, pur si simplu creierul tau nu mai
"are chef" si nu te mai poti concentra.

De aceea eu sunt sceptic la studentii care lucreaza in timpul liber.
Obosesti mental si nu mai rabdare sa inveti.

Iar daca nu esti implicat non-stop, atasamentul si consecventa fata de
proiect vor suferi mult.