[rosedu-general] Pure mathematics and programming

Lucian Mogoşanu lucian.mogosanu at gmail.com
Fri Nov 4 14:18:11 EET 2011

> Deci programare declarativă :) Idee luată din limbajele din această
> categorie si hack-uită în C++. Curba de învățare e mai verticală decât
> în Haskell doar din cauza hack-ului, dacă nu ar fi fost hack-ish
> implementarea și s-ar fi gqndit la asta de la început am fi avut un
> C++ functional :) La fel e și-n Haskell cu unele concepte (Comonad,
> Arrow, Iteratees, etc) sau chiar cu Template Haskell.

O chestie de care o parte din programatorii Haskell o ignoră uneori e
faptul că sistemul de tipare statică din Haskell și cel de
template-uri din C++ sunt destul de apropiate [1]. Nu știu dacă
typeclass-urile sunt Turing echivalente, dar în cazul ăsta nu ar
exista nici o diferență la nivel computațional între template-uri și
clase de tipuri.

În orice caz, sintetizorul de tipuri din Haskell poate fi programat să
facă calcule care în final se reduc la inferență de tip. Asta poate
face Template Haskell-ul redundant în unele cazuri.

Lucian

[1]: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.78.2151