[rosedu-general] Pure mathematics and programming

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Fri Nov 4 13:25:10 EET 2011

> [...]
> franken-C# (numit F# acum) și tot așa. Nu sunt împotrivă, consider un
> semn bun faptul că din ce în ce mai mult se împumută features din
> programarea functională (oare de ce? -- e mai greu să te obișnuiești
> să gândești doar așa, cqnd ai nevoie de ceva functional apelezi la un
> patch de ăsta și gata). Pe viitor, din ce în ce mai mult o să se
> meargă pe direcția funcțională, lightweight threads (green threads),
> STM, bracket, iteratees, etc. O să vezi cum o să se introducă și de
> astea în C++ în câțiva ani, după ce se testează în Racket/Scheme și

Eu nu sunt de acord cu notiunea de "Franken-C++" si de faptul ca e
artificial ce se face. Tranzitia de la language la metalanguage nu e
deloc ceva trivial si nici nu ma astept sa fie corecta din prima. Mai
mult, in C++ NU exista threading tocmai pentru ca e dependent de
implementare. Daca ai nevoie de thread-uri, poti implementa o clasa
care descrie ce inseamna asta... sau un template... si apoi sa "plug
in" thread-urile din C.

Gandeste-te la gramatica care descrie gramatica expresiilor
regulate... totul incepe sa devina greu de exprimat de la un punct,
dar asta nu inseamna ca e artificial sau hacky. Noi ca oameni avem
HUGE issues la a descrie descrierea descrierii.

> Agree. Fiecare lucrează în ce e mai performant. Mie C++ mi se pare un
> monstru colosal din cauza multitudinilor de features pe care le are,
> de exemplu. Haskell e atractiv pentru mine din cauza purității și a
> apropierii foarte mari de matematică.
>
> Ce-am comentat nu se vrea a fi un bashing, doar comentariile mele
> scurte pe subiectul ăsta. Oricum, ce zici de un articol pe techblog?

O sa incerc sa pregatesc un articol, dar peste cateva saptamani abia o
sa am timp. :)