[rosedu-general] More OpenCourseware

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Fri Jul 8 09:13:59 EEST 2011

2011/7/7 Alexandru Juncu <alex.juncu at rosedu.org>:
> rrr.. m-am abținut cât am putut....
>
> Ideea de OCW nu e ceva nou... știu că am tot discutat cu RR și RD de
> vreo 3 ani despre asta.
> În general, concluzia discuției de ce nu facem înregistrări ale
> cursurilor este că nu vor mai veni studenți la curs pentru că ei se
> vor baza pe înregistrări (și pe care nu le vor folosi).

Singura chestie cu care nu sunt de acord. In calitate de student in
Poli, eu ma duc la curs daca:
1) mi se pare profesorul foarte profesionist si carismatic incat chiar
ma fascineaza modul in care vorbeste
2) se vorbeste despre lucruri de interes pentru examen/evaluare
3) se puncteaza prezenta (de obicei, alea sunt niste mizerii de cursuri)

Incepand cu anul 3, majoritatea semnificativa a studentilor este
suficient de matura incat sa faca distinctia intre cursuri de
calitate, la care merita sa mergi, si cursuri "de dorul lelii", la
care daca mergi, o faci din interes. Pot numara pe degetele de la o
mana acele cunostiinte din an care ar privi la modul serios OCW ca pe
o resursa care sa inlocuiasca mersul la un curs bun (si cunosc
probabil in jur de 75% din an).

> [...]
> cursuri de master (PISR, SRISP, SOA)  avem toate materialele online
> (prezentări cursuri, laboratoare, teme, subiecte examen). It's not
> everything, but it's something.
>
> Și ca să ajungem și la înregistrările still OCW, avem ROSEdu Tech
> Talks. Acele prezentări sunt înregisrate și publicate sub licență CC.
> Dar interesul pentru acest proiect (ca și consumatori) a fost destul
> de scăzut, lucru ce ar duce cu gândul că dacă ar exista un OCW al
> cursurilor CS, nu ar avea mult succes. Ce-i drept, nu avem niște date
> statistice obiective (îmi asum acest așec) încât să analizam cum ar

Ultima oara cand s-a adus in discutie problema RTT, fusese delegat
taskul de a edita acele filmulete pentru a le face sa arate mai bine.
Profit de aceasta ocazie sa intreb despre un status report.

In aceeasi ordine de idei, as vrea sa aduc din nou in discutie
problema publicarii lor. Am vorbit cu AJ ieri pe tema asta si as vrea
sa amintesc doua neajunsuri:
a) nu sunt postate intr-un loc public (gen YouTube -- aici nu avem
inca cum sa ne facem cont de NGO, dar lucram la chestia asta).
b) nu avem view count

Mi se pare perfect plauzibil sa remediem problema publicarii pana in
toamna. De fapt, chiar ma mir cum de reusim mereu sa lasam lucrurile
sa "fade away" -- si daca nu se intampla asta, atunci inseamna ca
intern avem o problema de comunicare si status updates foarte grava.
Mai multe despre comunicare intr-un mail viitor, insa.