[rosedu-general] More OpenCourseware

Alexandru Juncu alex.juncu at rosedu.org
Thu Jul 7 19:45:20 EEST 2011

rrr.. m-am abținut cât am putut....

Ideea de OCW nu e ceva nou... știu că am tot discutat cu RR și RD de
vreo 3 ani despre asta.
În general, concluzia discuției de ce nu facem înregistrări ale
cursurilor este că nu vor mai veni studenți la curs pentru că ei se
vor baza pe înregistrări (și pe care nu le vor folosi). De asemenea,
în afara cursurilor 'noastre', alți profi ar privi negativ inițiativa.
Dar nu am făcut nici un test încât să știm dacă aceste afirmatii sunt
valide sau nu.

Totuși, 'noi' am încercat să facem niște cursuri open, în sensul că
avem mare parte din resurse disponibile public. La USO și RL avem
laboratoarele publice fără autentificare pe cs.curs. La SO, SO2 și la
cursuri de master (PISR, SRISP, SOA)  avem toate materialele online
(prezentări cursuri, laboratoare, teme, subiecte examen). It's not
everything, but it's something.

Și ca să ajungem și la înregistrările still OCW, avem ROSEdu Tech
Talks. Acele prezentări sunt înregisrate și publicate sub licență CC.
Dar interesul pentru acest proiect (ca și consumatori) a fost destul
de scăzut, lucru ce ar duce cu gândul că dacă ar exista un OCW al
cursurilor CS, nu ar avea mult succes. Ce-i drept, nu avem niște date
statistice obiective (îmi asum acest așec) încât să analizam cum ar
trebui situația.