[rosedu-general] LaTeX versus rst2pdf

Mihai Maruseac mihai.maruseac at gmail.com
Sat Dec 3 23:28:54 EET 2011

Salut,

Pentru prezentarea de GTK de la Git (se află în repo, upon request o
să fac publice sursele și altfel) am zis să nu mai folosesc LaTeX ci
RST (că tot era thread-ul pornit de Adrian cu dimensiunea gigantică a
LaTeX-ului și cel de promovare în care ne certam ce format e mai lejer
și mai potrivit).

Acum, vreau să vă împărtășesc câteva păreri.

Întâi modul de elaborare. În LaTeX e clar, scrii un fișier .tex,
rulezi makefile-ul din repo-ul de CDL -- de 2 ori pdflatex în cazul
nostru -- și gata. Pentru varianta 2 scrii un fișier în format rst,
exact la fel cu cel folosit pe Techblog sau pe GitHub în README,
aproape similar cu cel de pe wiki-urile noastre (nu zic dacă Creole
sau altceva, nu e relevant). Apoi rulezi o singură dată rst2pdf și
ești terminat. Este un makefile și pentru asta acum în repo-ul de CDL,
should be easy.

Aproape. Output-ul chior, generat fără nici un alt argument este
pentru o pagină A4 normală, dacă mai țin minte. Trebuie să-i dai tu un
fișier de stil în care descrii setup-ul paginii, template-urile
folosite, etc. Aproximativ un fel de CSS scris într-un format
JSON-like. Chestia tare e că poți combina foile de stil pentru a
obține diverse efecte.

Animațiile trebuiesc în continuare folosite cu grijă, e mai lejer să
încarci imagini -- zic ei, eu n-am reușit pentru prezentarea aia --
dar pentru animații o să te mai dai cu capul de pereți.

Formulele matematice necesită ceva special, ceva javascript dacă mai țin minte.

Marea problemă este că nu ai -- momentan, din ce am înțeles se
lucrează la asta -- o modalitate de a controla așezarea în pagină.

În rest, mai sunt câteva hack-uri (de exemplu ca să crești dimensiunea
fontului de pe un slide modifici dimensiunile slide-ului respectiv --
pare logic, nu?).

În concluzie, până la o soluție mai bună RST --> PDF (atât format
prezentare cât și alte formate articol/carte/CV/etc) voi folosi în
continuare LaTeX. Eventual, dacă voi avea timp, poate voi contribui la
soluția aia. Depinde de timp și de alte idei.

Dacă a mai folosit cineva sau are ceva hint-uri, please share.

--
MM