[rosedu-general] Comunitatea ROSEdu

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Tue Aug 23 06:53:02 EEST 2011

Ca aceasta discutie sa aiba loc, Alex si-a sacrificat pranzul.

Ca eu sa pot termina de citit aceasta discutie, am facut o pauza in
care am luat cina si am jucat 5 meciuri de biliard (I kid you not!).

Motivul pentru a inceput totul: Alex a considerat ne-democratica
decizia ca lista cdl-studenti sa fie merge-uita in lista
rosedu-general.

Punctul meu de vedere: consider ca e OK ca s-a adus asta in dicutie,
chiar daca nu pot fi de acord. Daca am astepta confirmari unanime din
partea tutror membrilor comunitatii, n-am mai realiza niciodata nimic.
De aceea eu am propus strategia:

1) Cu 24 de ore inainte (sau mai mult) anunti public ce vrei sa intreprinzi.
2) Dai oamenilor sansa sa obiecteze sau sa te ajute (mai ales sa te
ajute... e greu sa lasi oamenii sa te ajute cand te atasezi de un
proiect).
3) Daca nu obiecteaza nimeni vehement si se domolesc flame-urile... go
ahead and do it!

Asa s-a procedat cu reforma de comunicare. Am vrut sa stergem
cdl-studenti pentru ca nu ii incurajeaza pe studentii respinsi la CDL
sa mai participe la activitatile cursului (si suntem de acord ca ne-am
dori ca ei sa nu se simta exclusi din cauza numarului limitat de
locuri pe care il putem oferi la curs). In plus, studentii absolventi
CDL trebuiau sa depuna un efort suplimentar sa se inscrie la
rosedu-general, de-aiurea.

There is NO way I'm posting this all over again, asa ca voi posta in
continuare fragmente din discutia avuta astazi cu Alex pe aceasta
tema.
==========  de aici incepe (cu acordul lui Alex, am facut-o mai
scurta... daca am taiat prea mult, il rog sa ma corecteze) ======
(11:15:52) Alexandru Juncu: Adrian
(11:16:45) Marcvs: yes
(11:17:01) Alexandru Juncu: am o discutie aprinsă cu Laura aici
(11:17:11) Marcvs: oh, yes
(11:17:13) Marcvs: do tell
(11:17:25) Alexandru Juncu: pornită de la pagina ta de comunicare
(11:17:32) Marcvs: go on...
(11:17:59) Alexandru Juncu: Laura a dat mail că cdl-studenti este de
acum suspendată
(11:18:22) Marcvs: pentru ca o merge-uim in rosedu-general
(11:18:23) Alexandru Juncu: când am întrebat-o de ce, a zis că așa s-a
hotărât în documentul acela al tău
(11:18:40) Alexandru Juncu: nu contest dacă este o decizie bună sau nu
(11:19:10) Alexandru Juncu: dar, mi se pare că nu am avut și noi o
intâlniri cu mai mulți oameni unde să vorbim despre asta
(11:19:51) Alexandru Juncu: au fost discuți one to one, dar mi se pare
că nu am stat și noi organizat să hotarâm că ce e scris acolo chiar
aplicam
(11:20:46) Marcvs: de acord. Totusi, am inceput reforma aia prin
Iulie, multa lume l-a citit pentru quiz, am cerut in mod express
feedback mentionand ca nu este batut in cuie... as fi de parere ca
lumea este in tema si ca nu au fost obiectii
(11:21:07) Marcvs: daca te deranjeaza, putem pune pe agenda urmatoarei intalniri
(11:22:14) Alexandru Juncu: noi nu am mai avut întâlnire de la alegeri!
(11:22:16) Marcvs: ideea mea era sa aducem CDL mai "out in the open",
sa sporim participarea la prezentari a celor respinsi dar abonati la
lista, si ca studentii sa aiba un mai mare sentiment al apartenentei
la comunitate, rather than "un cerc restrans"
[ ... ]
(11:23:05) Alexandru Juncu: contest aici felul în care se iau
deciziile în ultimul timp
(11:23:15) Alexandru Juncu: și mi se pare că se iau foarte shady
(11:23:48) Marcvs: dar au fost publice. Ce ti se pare mai shady: o
decizie in consiliu (posibil cu membri care absenteaza), sau o
discutie de doua luni pe lista?
(11:24:35) Alexandru Juncu: e bine că a fost discuția pe listă
(11:24:40) Alexandru Juncu: chiar îmi pare bine că s-a folosit
(11:24:42) Alexandru Juncu: dar nu e destul
(11:24:55) Marcvs: de fapt, offtopic a fost stearsa deja de cateva
saptamani de razvan, tot in urma acelei discutii
(11:27:11) Alexandru Juncu: ții minte când am avut discuții cu tine
legat de faptul că era wrong că aveam întâlniri  în care participau
doar cei din consilui?
(11:27:23) Marcvs: da
(11:27:43) Alexandru Juncu: eh, acum mi se pare că e mai rău, că sunt
discuții doar între mine și tine, între tine și victor, între victor
și laura și cam atât
(11:27:50) Alexandru Juncu: that is worse
(11:27:55) Alexandru Juncu: we need public debate!
(11:28:22) Marcvs: Alex, puteai contesta la threadul ala timp de
saptamani intregi. Nu imi dau seama de ce insisti ca se face pe ascuns
(11:28:38) Alexandru Juncu: am trecut din extrema în care avem
întâlniri dese la nu a mai avea deloc
[ ... ]
(11:29:41) Marcvs: de aia am facut quiz-ul, ca sa fortez lumea sa
citeasca documentul si sa flame-eze
(11:29:53) Marcvs: puteam pune si sistem de vot
(11:30:06) Marcvs: atunci era clar. De fapt, in viitor asa facem.
(11:31:52) Marcvs: chiar vreau sa iesim din padurea discutiilor pe
ascuns, si o sa fac orice imi sta in putinta. Imi pare bine ca vorbim
despre asta acum, stiu ce lipseste
(11:32:18) Marcvs: lipseste "semnatura" awareness-ului de la fiecare
[ ... ]
(11:37:00) Alexandru Juncu: păi e bine că au fost discuții
(11:37:06) Alexandru Juncu: dar sunt incomplete
(11:37:12) Marcvs: de ce?
(11:37:29) Alexandru Juncu: ok...câți oameni au dat testul tău?
(11:37:45) Marcvs: let's check
(11:38:00) Alexandru Juncu: dacă tu îmi zici că au dat mai mult de 20
de oameni, poate că greșesc eu
(11:38:16) Marcvs: 14
(11:38:32) Marcvs: inca vreo 4-5 cred ca au citit documentul si nu au dat testul
(11:39:13) Marcvs: dar sincer, daca cineva e asa de comod incat sa nu
poata aloca 5 minute pentru o problema care vizeaza intreaga
comunitate...
(11:39:48) Marcvs: ce vrei, sa il fortez eu sa fie interesat de binele
comunitatii?
(11:40:02) Alexandru Juncu: nu mă luăm de tine :(
(11:40:21) Marcvs: pai nah... ce ar fi adus in plus o intalnire fizica
fata de o discutie pe lista?
(11:40:38) Alexandru Juncu: legitimitate, responsabilitate
(11:40:58) Marcvs: responsabilitatea o ai sau nu o ai. Nu esti mai
responsabil daca vii fizic la intalnire
(11:41:09) Marcvs: daca nu poti sa citesti amaratul ala de document...
you don't care
(11:41:09) Alexandru Juncu: și pe listă nu s-a zis la un momentat dat
"ok, de acum încolo se aplică ce este scris aici"
(11:41:18) Alexandru Juncu: nimeni nu și-a asumat această responsabilitate
[ ... ]
(11:41:53) Marcvs: am zis ca astept feedback doua saptamani, apoi
inghetam documentul pana la inceputul anului scolar, public quiz-ul si
punem in practica
(11:42:01) Marcvs: si revizuim dupa inceperea anului scolar
[ ... ]