[rosedu-general] Web la CDL (Was: [CDL] Prezentări)

Victor Carbune victor.carbune at gmail.com
Tue Aug 9 08:38:31 EEST 2011

> Mă refer la tehnologia de bază (ce-i aia client și server http) mai degrabă decât efecte shiny (ce poți face cu css3). E aiurea să explici ajax și offline apps dacă nu sunt înțelese bine request/response și încărcatul de resurse js/css/imagini. Nu aș insista mult pe un framework anume; mă interesează mai degrabă să înțeleagă ce se întâmplă pe server, ce se întâmplă pe client, și cum interacționează. Asta cred că e partea tricky; odată înțeleasă, restul de noțiuni se așează natural deasupra.
> -- Alex

Ceea ce ai descris mai sus nu ma duce cu gandul la nimic mai mult de
cursul de protocoale de comunicatii.
Pentru ca tot remarc cuvantul 'shiny' in reply-urile tale, mentionez
ca nu ma limitez la lucrurile appealing din punct de vedere vizual,
definite in noul standard. Sunt multe alte lucruri pe langa cele
vizual 'shiny'.

Strict legat de topic-ul la care ai restrans, mai degraba vad
lucrurile de mai sus mentionate sumar si consider mult mai interesanta
discutarea, eventual in comparatie, a protocolului WebSocket [1] care
se departeaza considerabil de modelul clasic request/response din
HTTP, dar despre care nu vei afla prea curand din facultate.

Pe scurt, viziunea mea despre aceasta prezentare este abordarea unor
concepte in proces activ de dezvoltare, pornind de la premiza (poate
gresita?) ca lucrurile de baza sunt cunoscute sau intuite.

Cred ca cele doua pareri pe care le avem cu privire la continutul unei
astfel de prezentari se completeaza destul de bine. Poate chiar ar
merita sa alocam mai mult timp, eventual pentru doua prezentari, Web I
& II.

Printre altele, daca timpul nu ne permite eu sunt ok cu oricare dintre
cele doua prezentari.

Victor

[1] http://www.whatwg.org/specs/web-socket-protocol/