[rosedu-general] C++ la CDL (Was: [CDL] Prezentări)

Vlad Dogaru ddvlad at rosedu.org
Tue Aug 9 06:06:04 EEST 2011

On 08/08/2011 07:05 PM, Adrian Scoica wrote:

> Cum poti sa zici ca e restrictiv? Poti sa faci aproape _orice_, si
> chiar in mai multe feluri :)).
>
> Bineinteles, asta nu inseamna ca ar trebui si sa _incerci_ sa faci
> aproape orice in orice sursa :)). IF used wisely... poti exprima
> foarte multa logica in cod foarte scurt.
>
> </flame_ignition>

În anticiparea flame-ului, sugerez schimbarea subiectului, thread-ul
devine și așa greu de urmărit.

Singurul mod în care văd eu că C++ e restrictiv e că nu poți să dai ca
parametru un cerc dacă funcția zice că ia un pătrat.  Dar asta e, mai
dgegrabă, un argument în _favoarea_ C++ și a tipurilor statice.

Eu sunt (puțin, honestly not flaming) împotriva C++ pentru că e ușor să
o dăm în diverse; și nu pentru că vrea persoana care vorbește (am
încredere în oricine vorbește să facă o prezentare la obiect).  Dar e de
ajuns o singură persoană care să pună o întrebare despre namespace-uri,
template-uri, STL, multiple inheritance, object slicing, sau alte bălării.

În momentul ăla discuția riscă să o ia razna, fiecare își dă cu părerea
și, mai ales dacă e primul (sau aproape primul) contact cu C++, e foarte
frustrant.  Discuția se transformă "gentle introduction" în "rahat, asta
ce mai e?".  Spun asta din poziția de eternal C++ clueless n00b care a
asistat la câteva prezentări pe tema asta :-P

Sigur, argumentul e adevărat pentru orice limbaj sau tehnologie, dar,
cred eu, într-o măsură mai mică.  Pentru că nimic (poate doar Haskell?)
nu încearcă să înghesuie la fel de multe concepte într-un singur limbaj.

Vlad