[rosedu-general] Geek Distro [Was: Re: Minute intalnire consiliu + cenzori ROSEdu]

Sorin Ghinescu sghinesc at gsync.eu
Fri Oct 1 12:57:12 EEST 2010

 Multumesc all pt. input,
am intrebat pt. ca acum vreo 10 ani alegerea se facea intre Mandrake (
actual Mandriva ) care era distributia gen Ubuntu considerata cea mai
finisata pt. desktop useri, Suzi ( SuSE) care ofrea cea mai extinsa
compatibilitate hardware si rigurozitate nemteasca ( intre timp
achizitionata de Novell ) si RedHat care imbina interfata prietenoasa si
usurinta Set-up-ului cu functionalitati non-gui de server. Mai era si
OpenBSD care in varianta hardened era mai plangagios decat Vista la
orice modificare si la care iti lua endless hours sa ii configurezi
X-ul. Dar, era cel mai secure server posibil.

Acum chestia cu geek-ul, intr-adevar, are rost sa configurezi totul
manual numai daca esti pe directia aceea de specializare altfel accepti
functionalitatea out of the box pe domeniile pe care nu te focusezi si
unde ai nevoie de minimum.  Si totusi, spriritul este sa te chinui un
pic cu configurarile pana simti placerea "do it yourself -DIY" ului :)
si implicit ca ai invatat ceva nou sau ca esti in control :)
Eu cred ca asta este parte din esenta OpenSource si de aceea as rejecta
solutiile Google.  Suntem fani opensource :) si ar fi o tradare ( dar sa
o stim si noi )  sa folosim , cand nu sutem obligati, windoze sau Mac-uri!

Redmine mi se pare excelenta pentru proiecte software, foarte completa
la prima vedere, si nu conteaza daca nu are calendar bun, are gantt pt.
deadline-uri. Pt. alte evenimente un calendar obisnuit e ok. Solutiile
totul intr-un pachet suck dupa parerea mea.

Si mi-a placut asta, f. comic:
http://video.google.com/videoplay?docid=2514730680283477734#

Bafta,
Sorin.