[rosedu-general] VPN for my people!

Alexandru Juncu alex.juncu at rosedu.org
Mon May 10 17:18:32 EEST 2010

Am reușit să reabilitez serverul atlantis.cs.pub.ro și unul din
rolurile lui am vrut să fie un server VPN, mai exact un site-to-site
VPN peste OpenVPN.
Pentru cei care nu sunt atât de familiar cu OpenVPN, este un model
server-client care crează un tunel criptat peste Internet între două
stații (de fapt între client și sever). Dacă sunt mai mulți clienți
conectați la server, e ca și cum ar fi toți în același LAN.

Motivele pentru care cineva ar vrea un VPN personal (sau pentru ce îl
folsesc eu cel puțin...) ar fi:
1) să pot accesa un calculator care este în spatele unui NAT (exemplu
să am acces la calculatorul din cămin)
2) să îmi criptez traficul atunci când sunt conectat la o rețea wireless open

Dacă e cineva (considerat de încredere:P) care dorește să îi fac o
cheie pentru VPN, să mă contacteze. OpenVPN funcționează foarte ok și
pe Linux și pe Windows