[rosedu-general] Internet in regie

Razvan Rughinis razvan.rughinis at gmail.com
Sat Oct 10 00:48:04 EEST 2009

Salut,

Situatia este una grava, iar din pacate Roedunet nu s-a straduit sa
aduca necesarele clarificari.

Totul incepe cu data de 7 iunie. Au fost alegeri europene. In urma
acestor alegeri s-au schimbat o gramada de membri in diferite comisii
europene.

Uniunea Europeana plateste tot netul academic din Romania, punand o
singura conditie: E gratis, dar nu aveti voie sa il vindeti.

Noi alesi au ajuns la concluzia (adevarata) ca in Romania netul
educational este revandut. Au inceput sa puna presiune pe Roedunet sa
elimine vanzarea netului din GEANT.

Prima solutie a fost sa il faca mai putin atractiv prin filtrarea
torrentilor. Un nou val de avertismente si amenintari au sosit pe
15.09. Din acest motiv s-a decis o solutie extrema de limitare la 5 GB
pe saptamana. Situatia afecteaza extrem de multe campusuri din tara,
nu doar UPB.

Am discutat azi cu directorul Roedunet pentru ridicarea limitarilor
intre camine si facultate/campus (sunt preocupat de tema de RL). S-a
amuzat copios cand a aflat ca avem nevoie de transfer de 4GB pentru o
tema. Mi-a repetat de cateva ori, evident surprins: "Deci voi chiar
folositi Internetul in scop academic".

Decizia ar trebui sa fie luata pana miercuri (mi s-a promis), desi
suntem obisnuiti cu reactiile prompte ale Roedunet.

Spor,
Razvan Rughinis