[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Thu May 28 00:46:33 EEST 2009

Hello to all you trolls, both old and new.

Microsoft -- yes, bad, in so many ways. Da' rău, rău de tot, culminând
cu mailurile lor ignorante care nu au componentă text şi mă obligă
(dacă vreau să le citesc, ceea ce nu e cazul) să folosesc un client
care vorbeşte HTML. Cosmin, aici vorbesc cu tine, pentru că mă aşteptam
să nu laşi software-ul să facă gogomănia asta.

AJ, într-adevăr, this is retarded; o universitate ar trebui să aibă
resurse să îşi menţină propriul sistem, chiar dacă nu suntem
buzzword-compliant.

Dar ceea ce m-a deranjat peste măsură (măsura creşte mereu în Poli,
mind you) este:

On Wed, 27 May 2009 21:33:24 +0300
mmdumi <mmdumi at gmail.com> wrote:

> Mai mult de atât în newsletter scrie că, acele conturi
> vor fi folosite si pe noul site curs.cs, ceea ce e ciudat dar vorbim
> despre asta mai departe.

Deci facultatea mă *obligă* la asta? Câteva vorbe de dulce pentru ei
atunci. Şi pentru înţelegerea `profitabilă' pe care au făcut-o. Era
mult mai bine dacă făceau asta cu Google. Hmm... ba nu. Nu i-aş fi
iertat nici atunci, la fel cum am insistat pe lângă Alex Eftimie să nu
popularizeze (în Rosedu, nu în facultate) soluţia Google Apps fubar
snafu.

Şi nu, nu e o chestie de ideologie, free vs. unfree, good vs. evil, ci
una de `wtf, what we have works'. Serios, ce ne trebuie mai mult de
LDAP? Un administrator? Sigur găsim. Why sell out then?

Cu alte cuvinte, inamicul ăl' mare pe care îl avem nu e Microsoft (şi
terminaţi în salam cu apelativele care includ shitf+4), ci facultatea.
Sau universitatea. Oricum, cred că ar trebui luată atitudine, imediat
ce suntem asociaţie. Suntem încă? Şi nu într-o hârtie, ci într-o
convorbire cu vreo autoritate (îmi amintesc că Tibi vorbea cu doamna
Rector astă-vară, deci poate nu e chiar imposibil de abordat).

Oricum, probabil toată uhm... mireasa producătoare de flatulenţe s-a
concretizat sub forma vreunui contract (Microsoft and Switzerland[1],
anyone?) şi nu mai poate fi făcut nimic o vreme, cel puţin nu la nivel
oficial. Cue oamenii sănătoşi la bilă -- raise awareness.

Convingerile mele[2],
Vlad

PS: Replying to most posts in thread, so accurately placing reply is
not really possible.

[1]
http://yro.slashdot.org/story/09/05/25/182200/Red-Hat-Challenges-Swiss-Government-Over-Microsoft-Monopoly?art_pos=1
[2] shamelessly ripped off Tibi