[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Alexandru Juncu alex.juncu at rosedu.org
Wed May 27 23:04:01 EEST 2009

2009/5/27 Cosmin Dumitru <cosu at cosu.ro>:

> Salut Mihai,
>
> Programul live at edu (Caci asa se numeste el) e destinat institutiilor
> academice. El ofera in mod gratuit (inclusiv fara reclame pentru
> utilizatori) conturi cu care se pot accesa serviciile live. Astea in
> mare sunt email , stocare online, acces la offlice live si inca alte
> cateva.
>
> Una dintre problemele in facultate este comunicarea dintre facultate si
> studenti. In orice facultate normala asta s-ar face in primul rand pe
> email. Din pacate colectarea de conturi de email din surse diverse se
> [...]
(de când am descis compunerea mesajului au mai apărut 7 mesaje :| )

Am avut şi eu o racţie destul de revoltată la anunţ :(
În primul rănd pentru că s-a ales Microsoft şi nu Google...dar, după
ce am trecut puţin peste prejudecăţi, ambele variante ar fi însemna
înjucrajarea unui monopol (deşi eu sunt mai confortabil ca sysadmin cu
serviciile Google, pentru că am văzut cât de tare sug cele de la
Microsoft...yes, Skydrive SUCKS and MSN more).

Pierderea, după părerea mea, nu este pentru ca ne-am supus unui
monopol..adică nu e nici o problemă faptul că se folosesc servicii
proprietare (i'm not going to defend open source on this or bash
google/microsoft). Problema este că suntem o universitate şi ar trebui
să ne comportăm ca una. Ar trebui să fim un mediu de research and
development...dacă tot nu producem invenţii/protocoale noi, măcar am
fi putut să producem o soluţie nouă (soluţie adică să luam nişte soft
deja existent şi să îl folosim spre cerinţele noastre). Faptul că am
outsource-at la un 3rd party mi se pare un EPIC FAIL pentru noi...
Berkly, MIT, Stanford îşi dezvoltă tehnologii/protocoale/soluţii
pentru uzul lor şi, mai mult, dau şi la alţii şi noi nu putem să
dezvoltăm ceva pentru noi?

Oricum, in the end, a fost o decizie politică... va trebui ne obişnuim
cu ideea... e ceva mai bine decât era până acum (cu foarte foarte
puţin). Pierderile sunt long tearm: nu există viitor cu soluţia
asta..vom fi dependenţi de o altă entitate sub care nu avem nici un
control...

To be continued...