[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Alex Eftimie alex at eftimie.ro
Wed May 27 22:43:00 EEST 2009

Salut,

Cosmin Dumitru a scris:
> mmdumi wrote:
> Salut Mihai,
>
> Programul live at edu (Caci asa se numeste el) e destinat institutiilor
> academice. El ofera in mod gratuit (inclusiv fara reclame pentru
> utilizatori) conturi cu care se pot accesa serviciile live. Astea in
> mare sunt email , stocare online, acces la offlice live si inca alte
> cateva.

Foarte tare. Îl testez acum și văd că are tot ce spui.

> Una dintre problemele in facultate este comunicarea dintre facultate si
> studenti. In orice facultate normala asta s-ar face in primul rand pe
> email. Din pacate colectarea de conturi de email din surse diverse se
> dovedeste a fi un proces complicat. Iti spun asta din experienta
> programului MSDNAA cand la inceputul anului am importat adresele de
> email de pe student.pub.ro. Erau destul de multe necompletate aka
> fictive. Eu vad aici o problema destul de mare, mai ales ca suntem in
> secolul XXI.  Prin urmare acum facultatea poate pune la dispozitie
> [...]

Scuză-mi ignoranța, dar de la ce vine @*cti*.pub.ro ? Mi-ar fi plăcut
mai degrabă @student.pub.ro. A existat la un moment dat un proiect
atlantis, știu numai că era un server mare, vechi și plin de praf.

> Ceea ce vezi este doar una dintre componente. Idealul este un sistem de
> autentificare  unic :un singur cont si o singura parola pentru a accesa
> toate serviciile puse la dispozitie de minunanta facultate:
> curs.cs,acces in laboratoare, servicii de retea(aka acces wireless),
> etc.  Chestia asta implica in continuare existenta unui serviciu de ldap
> local. Ala nu pleaca nicaieri asa cum ai scris tu in mailul initial. Ba
> mai mult, s-ar putea sa mai rasara cateva ciupercute pe langa el.

Asta ar fi bine, dar cred că nu conturi LIVE foste .net passport sunt
soluția bună. La fel puteam merge toți pe conturi Google sau Yahoo!. Din
nou, cred că mi-ar fi plăcut să văd OpenID sau plain LDAP.

Din câte am înțeles de la Emil, el și echipa lui încearcă să
implementeze o soluție de autentificare unică, legată cumva de grid. Alt
efort, altă mâncare de pește :).

> Unul din aspectele sistemului asta de email este externalizarea. Asta e
> si bine si rau. E bine pentru ca exista SLA mai mare decat orice poate
> oferi politehnica (uptime, siguranta datelor, etc) si exista si partea
> mai putin placuta legata de stocarea datelor la un tert amintita si de
> tine. Pentru ultima parte exista legi care te protejeaza impotriva
> neplacerilor. Desigur e alegerea ta sa ai incredere in sistemul legislativ.

Nu cred că sunt singurul care nu va dori să-și stocheze datele pe
serverele Live.

> Personal consider cel putin ciudata vehementa ta (am vazut si pe blog).
> Microsoft nu e singura corporatie care e in politehnica, imi vin in
> minte acum adobe, freescale, ixia,goole si poate mai sunt si altele.
> Faptul ca ele sunt mai "cool" nu inseamna ca ar avea alte interese decat
> beneficiul propriu. Poate e cazul sa te iei si de ei pentru a avea o
> abordare corecta, nu?

Din punctul meu de vedere, reacția lui Mihai nu este ciudată. Pentru
mine, noua „soluție” cti.pub.ro nu este decât o bună ocazie pentru
platforma Live de a-și dubla numărul de utilizatori cu încă niște
sute/mii de studenți. Ce primesc în schimbul datelor personale? O nouă
adresă de mail, spațiu de stocare SkyDrive pe care nu-l pot accesa decât
de pe Windows, un nou identificator de Messenger, și încă alți clopoței
și fluierași. Nu am cerut asta, nu simt că aș avea nevoie de asta, deci
voi refuza să o folosesc.

Consider că soluția viabilă pentru problema singlesignon va apărea din
interior, folosind servere proprii și tehnologii deschise.

> Daca ai cunostinte in ASE te rog sa ii intrebi despre implementarea
> celor de la google de acolo. Google nu e monopol ?

Este, este. Jos monopolul de pe ASE.

> cu toata stima cuvenita,
> Cosmin

Fără supărare,