[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Tibi Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Wed Jun 3 21:48:02 EEST 2009

2009/6/3 Cosmin Dumitru <cosu at cosu.ro>:

> Hostingul pentru serviciile astea e facut in datacentere microsoft (sau
> micro$ ca sa fie unii  colegi multumiti). To my knowledge nu exista
> niciun datacenter in Romania. Un tracert ar trebui sa fie edificator.

Eu mi-am făcut card Euro26 la BCR (puteam să-mi fac și la BRD -
concurență loială) și am completat o serie de câmpuri ce îmi cereau
acordul pentru ca datele mele să fie folosite de BCR (cerință),
transferate grupului mamă (opțional) din care face parte (Erste Bank,
de acolo vine S din coada BCRS) pentru beneficii de genul
posibilitatea realizării operațiunilor în străinătate, transferate
partenerilor, etc.

Subliniez că *eu* mi-am făcut cardul, nu mi l-a deschis cineva automat
și dacă aș fi vrut, aș fi putut să îmi deschid cardul Euro26 la altă
bancă.

Cam asta cer legile. Și odată intrat în sistem, dacă nu mai ești
mulțumit de serviciu, poți renunța oricând la el.

> Procesele deschise sunt relevante in general atunci cand e vorba de bani
> publici.  Aici din cate vad eu e mai mult vorba de etica si alte
> probleme filosofice.

Nu chiar. E vorba de legislație și drepturi, monopol, concurență
neloială și foarte, foarte multă publicitate forțată pentru Microsoft
(toți studenții unei facultăți sunt obligați să folosească conturile
respective).

> Repet headerul, conducerea facultatii/catedrei sigur poate sa iti
> lamureasca toate dilemele.

De acord. Nu ne putem aștepta să se rezolve ceva doar pentru că scriem
pe lista la care e abonat și RăzvanR.

Haideți să începem săptămâna viitoare să lucrăm la textul petiției.
Săptămâna asta e foarte aglomerată pentru toată lumea.

Tibi