[rosedu-general] Software open-source de la Microsoft (runda a doua)

Stefan Bucur stefan.bucur at gmail.com
Thu Jul 23 01:10:58 EEST 2009

On Wed, Jul 22, 2009 at 11:40 PM, Daniel Rosner<rosner.daniel at gmail.com> wrote:
> Cu alte cuvinte Microsoft incearca sa demareze un proiect machiavelic
> de acaparare a comunitatiilor open source :D
>
> Anyway, lasand gluma la o parte, se pare ca cei de la Microsoft au
> inteles in sfarsit ca nu mai pot ignora solutiile open source
> concurente. Din pacate, nu cred ca pentru comunitatea open source
> acest lucru este util, pentru ca avand in vedere binecunoscuta
> politica Mokasoft, sigur este o miscare care are ca scop final
> obtinerea unei cote de piata mai mare. Daca tinem cont si de
> caracterul agresiv la Microsoft, sa speram ca nu va trece la
> [...]

Legat de faptul "Microsoft is evil"... Nu cred ca cei din
departamentul de legal sau marketing de la Microsoft sunt atat de
patimasi in materie de filosofie Open Source (sau mai degraba,
anti-OS). Nu cred ca cineva de-acolo are "un cui" impotriva solutiilor
open-source, ci cred ca pur si simplu e vorba de o inertie a
strategiilor lor de a face business - atata vreme cat le mergea bine
asa, de ce sa schimbe? Sa faci marketing (inclusiv sa trisezi :) ) si
sa dezvolti o strategie pe termen mediu / lung este extrem de dificil
(si riscant) pt. o companie atat de mare. Riscul este o variabila
cheie cand vine vorba de castiguri/profituri, schimbarea de la o
strategie la una cu totul diferita are un grad extrem de mare de risc
(se pot gasi multe argumente superficiale care sa infirme asta, insa
lucrurile stau mult mai complicat decat atat). Nu poti sa treci brusc
dintr-o parte in alta, doar ca altii au facut asa si le merge bine
(gen IBM).

Cred ca e un exercitiu bun de gandire pentru fiecare: "Esti astazi
intr-o pozitie cheie de decizie la Microsoft. What do you do (with
respect to OS)?" Si incearca sa fii cat mai responsabil cand raspunzi,
sa incerci sa faci ceva care sa nu bage compania in faliment sau sa
i-o ia altii inainte, sau sa-i scada brusc profiturile (si
investitorii sa fuga si sa te trezesti fara capital) - e painea ta la
mijloc, pana la urma.

Stefan

PS: NU afirm ca Microsoft nu trebuie sa produca software Open Source,
ci doar ca daca fac asta nu inseamna ca "se umilesc" sau "pierd
razboiul" - pur si simplu se adapteaza la noile conditii de pe piata.