[rosedu-general] Idee: ROSEdu Tech Talks

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Tue Jul 21 17:31:55 EEST 2009

Salut!

Acum ceva vreme mi-a venit o idee legata de o activitate posibila pe
care ROSEdu o poate implementa. Am discutat-o frugal cu Alex Eftimie,
Mircea Bardac, Andrei Buhaiu si Andrei Faur. Se cheama "ROSEdu Tech
Talks".

Inainte de a descrie in consta aceasta idee, consider ca este bine sa va
spun cum am ajuns la aceasta. Totul a pornit mai mult sau mai putin de
la CDL si la lucrurile la care noi, cei care facem mai mult sau mai
putin parte din comunitatea ROSEdu, ne pricepem: la invatat lucruri,
lucrat la proiecte si discutat lucruri.

In consecinta, intrebarea a fost: care este cel mai eficient mod de a
transmite informatiile pe care noi le detinem catre ceilalti? Cum putem
contribui cat mai usor la educarea celor din jur cu diverse notiuni si
deprinderi legate de lumea open-source, de tehnologia si de utilitarele
folosite? Cu aceste cunostinte, persoanele respective vor putea activa
in lumea open-source, vor putea lucra la proiecte proprii sau la
proiecte in echipa si comunitati precum ROSEdu.

CDL a reprezentat un astfel de mijloc de transmitere dar necesita un
efort destul de important si nu este cea mai eficienta forma de
transmitere pentru ca implica o parte practica ce necesita structurare
si coordonare. Rezultatele CDL sunt foarte bune, dar m-am gandit ca este
nevoie de un mecanism prin care sa atingem probleme cat mai diverse si
care sa elimine acea parte practica.

Concluzia a fost ideea din $subject. In ce consta, in viziunea mea,
ROSEdu Tech Talks:
* la fiecare doua saptamani, eventual la o saptamana - daca avem
materialul necesar, va avea loc o prezentare de 1h-1h30min despre un
subiect dat
* prezentarea va fi sustinuta de o persoana knowledgeable in problema
prezentata (fie membru ROSEdu, fie din alta comunitate, fie din
facultate, fie din industrie etc.)
* exemple de prezentari:
** preprocesorul C
** bash
** make
** iptables
** biblioteci (creare, utilizare, utilitare folosite)
** OpenVZ
** SSH (ssh, scp, tunnelling, chei, agent)
** daemoni i rulare n background
* prezentarile vor incepe in luna octombrie (dupa inceputul anului
universitar, timp in care sa le facem si ceva reclama)
* va exista un responsabil de evenimente care va selecta/convinge
persoane care sa faca prezentare peste doua saptamani
* prezentarile vor fi filmate
* filmul si slide-urile vor fi publice sub o licenta free/open :-)
* promovarea va fi facuta prin metode electronice; nu cred ca are sens
sa lipim afise pentru un eveniment periodic

Ce nu este clar in acest moment:
* cand vor avea loc? (ca zi a saptamanii)
** avantaj week-end: avem sala libera (EG106), nu exista scoala
** dezavantaj week-end: e week-end, duh!
** avantaj in timpul saptamanii: nu e week-end :-P
** dezavantaj in timpul saptamanii: e greu sa gasim un slot orar
potrivit pentru toata lumea
* sala folosita: pentru inceput putem folosi EG106; nu cred ca vor fi
pentru inceput foarte multi oameni
* cine va fi responsabil? (eu momentan ma gandesc la Alex Juncu, dar
ramane de discutat)

Lucruri importante:
* prezentarile nu trebuie sa respecte un format anume; fiecare autor
alege formatul/template-ul etc.
* prezentarile trebuie sa se incadreze in maxim 1h30min ca sa nu
plictisim publicul
* trebuie neaparat asigurata periodicitatea; unul dintre aspectele
importante ale acestui eveniment este continuitatea
* ca nivel de asteptare, cred ca, la inceput, vor fi prezente putine
persoane "externe" (vom prezenta noi catre noi); pe masura ce se va
demonstra o valoare a acestor prezentari si altii vor dori sa participe
* prezentarile vor fi preponderent tehnice; nu este exclusa, insa,
introducerea de prezentari "soft"

Astept pareri/sugestii/observatii/critici/intrebari.

Razvan