[rosedu-general] Formate si continut

Tibi Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Sat Feb 21 18:02:40 EET 2009

În data de Sb, 21-02-2009 la 17:36 +0200, Lucian Adrian Grijincu a
scris:

> Nu cred că partea asta e bună:
> ROSEdu, în calitatea de deținător a drepturilor de autor eliberează
> conținutul acestui sait sub licența  GNU Free Documentation License
> v1.2. În acest sens, accesul, distribuția și modificarea conținutului
> sunt libere, cu condiția păstrării autorilor inițiali. Se recomandă
> folosirea sintagmei „Documentație originală scrisă de membrii
> asociației studențești ROSEdu".

Care parte? :-D Niciuna? Sau cea legată de GNU FDL?

> Wikipedia Fundation a modificat licența de pe Wikipedia de la „GFDL
> 1.x or newer" la o nouă licență dezvoltată cu cei de la FSF care spune
> că tot conținutul care a fost creat pe Wikipedia înaintea schimbării
> licenței va trece automat pe GFDL x.y care spune explicit că se poate
> înlocui licența cu una din CC, nu mai știu care.
>
> Knol e CC.
>
> Multe chestii de documentație sunt CC.

Și multe sunt GNU FDL.

> Te rog investighează puțin problema :)

Nu știam despre faptul că FSF redirecționează către o licență din
pachetul CC, care poate avea diferite arome, nu toate libere.

Dar așa este, există probleme de exprimare legală în licență [1] deși
intențiile sunt foarte bune - anti DRM - și în acest caz aș propune
CC-BY-SA, echivalentul GNU FDL. Totuși, ce am scris acolo la drepturi ar
trebui să fie încă valabil.

GNU FDL v1.2 nu poate face tranziția către CC-BY-SA, dar GNU FDL v1.3
face. Și dacă suntem contra DRM, ar trebui totuși să renunțăm la v1.2 și
să adoptăm v1.3, nu CC. Nu știu dacă ne-ar plăcea să scoată cineva o
carte cu conținutul nostru pe un minidispozitiv protejat de DRM.

Tibi

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_FDL#Criticism_of_the_GFDL