[rosedu-general] Wikis on swarm (Was: Re: Prezenta ROSEdu la eLiberatica)

Mircea Bardac cs at mircea.bardac.net
Sat Apr 18 18:42:49 EEST 2009

Salut,

Vlad Dogaru wrote:
> nu există posibilitatea să facem ceva `organizat' în privința
> wiki-urilor pe swarm? Nu cred că e o soluție bună ca fiecare să aibă o
> instanță de wiki instalat. Dacă îmi dați un punct de plecare și un OK,
> mă ofer să încerc eu toată treaba (asta în cazul în care e mai mult de
> 2-3 comenzi).

Eu sunt "kind of"[1] impotriva unui wiki centralizat pe swarm general
purpose.

Motivele sunt urmatoarele:
1. user management dublu (si pe wiki si pe sistem)
- this is major, but scripts might fix this

2. trebuie intotdeauna sa avem grija la permissions, inclusiv la wiki
- nu stiu daca un user ar putea sa schimbe accesul la paginile din
namespace-ul propriu - altfel spus, sa fie "admin" pe namespace-ul lui -
don't know if it's possible, might be a stopper
- trebuie prevenite scrierile in afara namespace-urilor proprii
(regulile trebuie facute automat)

3. dokuwiki (in acest caz) nu se compara ca "instanta" cu un fully-blown
database-based wiki care ar necesita mult mai multe resurse

4. overhead-ul "spatiu pe disc" este neglijabil

** Eu vad utilitatea unui wiki centralizat atunci cand se doreste un
mediu colaborativ pentru un anumit proiect/scop

[1] Nu exclud utilizarea unui wiki pentru intreg sistemul, cu useri din
sistem (auth_pam - este posibil cu dokuwiki din cate am vazut). Problema
2 mentionata mai sus este destul de delicata. Nu sunt convins ca mi-ar
placea ca totul sa fie public by default si parca vad ca pana la urma
utilizatorii isi vor face wiki-uri proprii (se revine la problema initiala).

--
Mircea
http://mircea.bardac.net