[rosedu-general] Idea - Open Source Community & Development Course

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Wed Sep 10 19:31:59 EEST 2008

Salut!

Am avut o discutie cu Vlad Ureche si a propus si el cateva idei pentru
acest curs, cu o tenta ceva mai business oriented - lucru care nu este
neaparat unul rau:

* management al cerintelor (requirements) si transformarea lor in
features usor implementabile
* cateva notiuni de testare, functionala, nefunctionala, unit,
integration, system, acceptance, use cases, test cases
* managementul licentelor si compatibilitati intre licente, sa stie ce e
o licenta bsd, gnu, mozilla, ce inseamna dual licensing (ex: eqt),
business-friendly licenses (ex: eclipse)
* metodologii de programare, agile, rational - incluse in mecanisme de
colaborare si management

Nu-mi dau seama daca ultima se leaga foarte mult de continutul unui
astfel de curs pentru ca nu stiu prea bine ce inseamna "agile" sau
"rational".

Oricum, cursul trebuie sa fie unul axat pe tehnologiile, metodologiile
si practicile open-source. Totusi, nu ar trebui sa ignoram (pe viitor,
daca acest curs are rezultate) posibilitatea obtinerii unor sponsorizari
de la diverse companii care folosesc un model open-source. Cum era
SNS[1] pentru cei care au fost la eLiberatica. Dar asta vine pe plan
secund.

Discutam mai multe la intalnirea de pe 18, oricum.

Razvan

[1] http://www.sns.ro/