[rosedu-general] eLiberatica 2008 - Oferta speciala pentru organizatiile si asociatiile OS/FS din Romania

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Wed Jan 23 22:25:30 EET 2008

On Wed, 2008-01-23 at 21:53 +0200, Tiberiu Turbureanu wrote:
> On Wed, 2008-01-23 at 21:22 +0200, mmdumi wrote:
[...]
> ai inteles gresit, Mihai: ideea de baza e sa faci chestii tari si nu
> *neaparat* pe bani acum, in asociatie (si in facultate), ci cand termini
> facultatea si o sa te doara stomacul (atunci probabil vei urma turma si
> te vei angaja la Microsoft sau alte celelalte proprietarele :) )

Tibi, cred ca Mihai imparteseste cumva din viziunea mea.

Viziunea se refera la a face lucruri placute si utile in mediul
academic. Cat timp aceste lucruri placute implica folosirea FOSS eu sunt
si mai fericit.

Facutul acestor lucruri atrage dupa sine crearea unei comunitati care
poate fi folosita pentru a crea noi lucruri placute si pentru a atrage
noi oameni. Si atunci totul este excelent.

Personal, nu o sa am nimic impotriva faptului ca Mihai sa lucreze pentru
Microsoft sau pentru Oracle sau pentru orice alta firma proprietara dupa
ce termina facultatea sau chiar in timpul asta. Cat timp este de un
_real_ ajutor si suport comunitatii si proiectelor intreprinse de
aceasta, nu pot decat sa-i multumesc si sa-l felicit.

Esential pentru oricine este sa faca ceea ce ii place si ceea ce il
motiveaza. Mi se pare stupid sa impun cuiva sa lucreze/sa nu lucreze
undeva si acea persoana sa nu-i placa ceea ce face. Daca as forta pe
cineva sa lucreze in FOSS nu as fi cu nimic mai bun decat cei din
proprietary-world. Freedom means freedom. Freedom to do whatever you
want.

Pe de alta parte nu am nimic impotriva unei viziuni "business-oriented"
a comunitatii. Cat timp imbinarea util cu placut se pastreaza sunt din
nou multumit.

Totusi, ce imi doresc este ca lucrurile sa aiba un mers firesc.
Primordial vad ca membrii comunitatii sa se ocupe de facultate si sa nu
isi piarda energia alergand dupa cai verzi pe pereti. Cand se va ajunge
la o comunitate mare, cu oameni vizionari si cu oportunitati, fii sigur
ca se va actiona.

Sunt destul de reticent la orice initiativa "maiastra" cat timp nu am
convingerea implicarii comunitatii in asa ceva. Nu stam nici unii dintre
noi extraordinar cu timpul (mai ales in perioada asta) si nu as vrea sa
ne apucam de ceva care sa fie sortit pieirii.

Asa ca propunerea mea e: one brick at a time. Dupa ce ducem la bun
sfarsit toata temelia putem decide care este urmatorul pas.

Razvan