[rosedu-general] Idea - Open Source Community & Development Course

Lucian Adrian Grijincu lucian.grijincu at gmail.com
Wed Aug 20 17:49:52 EEST 2008

2008/8/19 Razvan Deaconescu <razvan at anaconda.cs.pub.ro>:
> In ultima perioada sunt destul de frustrat cu faptul ca putini studenti
> ai habar de utilitare si eticheta de baza pentru dezvoltarea unui
> proiect, cu atat mai putin a unui proiect open-source.

What triggered this exactly?

> Therefore, vin cu o propunere: de ce nu organizam un curs exact in acest
> scop - dezvoltarea abilitatilor de participare intr-un proiect open
> source.

Aș vrea să clarific două chestii:
* cursul e organizat de ROSEDU și nu de CS (eventual în sălile din CS)
* no admission fee required.
Am I off the map?

Sunt singurul căruia i se pare că treburi de genul ăsta ar trebui
făcute la Ingineria Programării?

> Ce ar trebui sa contina, dupa capul meu, acest curs (sugestiile,
> criticile, observatiile, nemultumirile si completarile sunt binevenite):
* chestii de copyright (măcar explicate licențele și marile diferențe
între cele mai cunoscute (Apache2, (L)GPL 2/3, BSD/MIT); ce e aia
licență dublă, de ce ai folosi una și nu alta, etc.);

> * team coding
> ** subversion - utilizare (ce, cand, cum)
> ** git - utilizare (ce, cand, cum)
> ** diff, patch
** tools for merging (e.g. meld)
** code reviewing

> What say you?

Cu `git` am lucrat destul de mult (am făcut mai multe repository-uri
pe ixlabs, am pus un repository pe care am lucrat la PT pentru a
colabora cu teste & oth.), l-am "predat" deja mai multor studenți
(ixlabs, pt, other projects). Am surse bune de documentație, aș vrea
să mă ocup de ăsta (nu mă dau înapoi nici de la altele, dar aici e o
chestie "religioasă" ca linuxu debian-based & stuff like that).

La partea organizatorică nu mă bag, am văzut că s-au stabilit oamenii.
Așa că: organizatori demarăm niște întâlniri de brainstorming pe
weekend undeva prin CS?

--
Lucian