[rosedu-general] Ubuntu Install Fest

Alex Eftimie alex at rosedu.org
Fri Apr 25 20:52:56 EEST 2008

Salut,

Desi au trecut doua zile, incerc sa sort things out din mesajul lui Mircea.

In primul rand, trebuie specificat felul in care am decis ca se va
desfasura UIF, asta si pentru a justifica de ce vom pune in practica
unele lucruri, iar altele nu (deocamdata).

Astfel, duminica, 11 mai la ora 12, echipa de suport
(http://dev.rosedu.org/trac/rosedu/wiki/UbuntuInstallFest/EchipaSuport)
va primi participanții în sălile alocate acestui eveniment. Vom pune
la dispoziție monitoare și tastaturi, astfel încât doritorii de ubuntu
care nu au laptop-uri să poată veni cu unitățile centrale. Oferta de
cd-uri va cuprinde versiuni pe 32 si pe 64 de biti ale Ubuntu,
Kubuntu, Xubuntu si Kiwi (btw, cerea de cd-uri originale a fost
aprobata, dar nu cred  ca ajung in 2 saptamani). Dupa impartirea
cd-urilor se va trece direct la instalare, ce va dura 40 min - 1 h.
Echipa va raspunde pe rand la problemele legate de drivere si de
alegerea/folosirea aplicatiilor potrivite pentru Multimedia, Internet,
Programare & so. In ultima parte a event-ului, profitand de retea,
calculatoare si geeks vom juca ceva in retea _pe linux_ (Andrei
lucreaza la asta).

Toata miscarea va fi facuta la nivel de ROSEdu, nu intentionam
implicarea massmedia, iar promovarea se va face in principal pe
listele de discutii ale facultatilor din UPB, pe forum-uri, pe site-ul
curs.cs.pub.ro si prin afise in facultate. Vom avea doar o saptamana
(dupa vacanta) pentru asta, deci ne vom misca rapid si eficient. Ne
asteptam sa strangem 20 - 30 de "participanti" <=> instalari de ubuntu
supervizate de noi.

Asadar, revenind la mesajul lui Mircea:
2008/4/23 Mircea Bardac <cs at mircea.bardac.net>:
>  1. record the event
>
>  1.1 pictures
>  - define some milestone moments ("First boot" etc)
>  - mi-a venit la un moment dat ideea unei poze cu cateva laptop-uri
>  deschise, aranjate precum oamenii din pozele de pe cd-urile de ubuntu
>  (nu mai stiu versiunea), cu ubuntu/kubuntu boot-and / poza de sus

Mihnea is working on this. O poza este
http://www.sed.hu/havasi/files/images/ubuntu/circle.jpg sau
http://blog.omega-research.org/uploads/2007/09/ubuntu-linux-very-friendly-circle-of-friends.jpg
vedem cum se poate adapta.

>  1.2. movies (create youtube channel)
>  - first reactions
>  - comments about the event from users
>  - comentarii de la utilizatorii novici (stamp something on the movie
>  like: Linux user for 1 minute... 2 minutes... etc. - funny and effective)

Mihnea again, a propus un ROSEdu chanell pentru ca avem deja cateva
clipuri de la Rosdev. Se poate face.

>  1.3 live blogging (twitter/regular blogging)
>  - puteti urmari o persoana... scrieti povestea experientei ei cu ubuntu

Posesorii de blog-uri, urechile sus. Twitter suna bine de asemenea,
insa nu este asa popular in poli (se poate sa ma insel). Verific.

>  2. define format of the official documentation
>  - cred ca ubuntu are deja un fel de template pentru instalarea pe
>  anumite laptop-uri... cred ca am vazut

https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam in masura in care vom avea
timp, ar fi frumos sa completam cateva raporturi in stilul de acolo.
Prioritate secundara.

>  - fiecare pagina de wiki scrisa cu ocazia evenimentului, ar fi bine sa
>  contina un link catre rosedu/events/UbuntuInstallFest + ceva test in
>  care sa scrie "this page was written and tested during ..."
>

>  3. platforme
>  3.1. Kubuntu/Ubuntu (ar fi dragut sa fie amandoua)
>  3.2. 32/64bit

Done, vom avea cate ceva pentru fiecare. Pregatim si o versiune server
(probabil vor fi oameni sa doreasca sa vada cum se instaleaza Apache,
PHP, MySQL and so on).

>  4. system evaluation
>  4.1 scris specificatiile sistemului in paginile de wiki
>    - cat /proc/cpuinfo (only for performance)
>    - lspci, lsusb etc.
>    - daca lipseste ceva, a se vedea /sys
>  4.2. definit un set de aplicatii care sa testeze toate functionalitatile
>  prezente intr-un sistem
>    - Skype (microfon!)
>    - glxgears (graphics performance)
>  4.3 definit set de actiuni
>    - suspend to disk, suspend to ram etc.
>    - connect to wireless (securizat, nesecurizat)

Ar fi frumos, dar nu avem resurse pentru asta deci lasam testarea
performantelor pe alta data.

> [...]
>  3. power usage
>  - pornit de la un sistem bine definit (aplicatii instalate + aplicatii
>  care se executa // TOTI la fel)
>  - baterie full
>  - inregistrat capacitatea bateriei (se gaseste pe undeva, parca in
>  /proc/acpi/something)
>  - pornit toate aplicatiile...
>  - masurat in cat timp moare bateria
>  - calculat consum laptop: capacitate/timp
>
>  Overall, trebuie scris un ghid de actiuni pentru ca toata lumea sa faca
>  acelasi lucru (mai ales daca se doreste eventual testarea performantei).

Idem.

>  In materie de documentare a instalarii, aici totul variaza. Trebuie
>  exersat procesul de cateva ori, de persoane diferite. Exersarea poate
>  dura 1-2-3 zile.

Eu, Andrei si Tibi avem deja 8.04 ca SO primar. Ceilalti sunt invitati
sa-l incerce, merita.

>  Evaluarea performantei poate fi un experiment total separat.
>
>  Well.. that's about it.
>  Stiu, e mult si sunt probabil putini oameni.

Cam asta imi trece momentan prin cap, pentru moment trebuie sa punem la punct:
 * separarea paginii de prezentare/promovare de wiki-ul legat de
organizare (Sergiu lucreaza la asta)
 * banner/poster/logo - Mihnea
 * alegere jocuri pentru partea de fun - Andrei
 * sugestii aplicatii pe categorii, in cadrul:
http://dev.rosedu.org/trac/rosedu/wiki/Docs/User - toata lumea

Toate bune si scuze pentru mesaj lung,
Alex

--
() campania panglicii în ASCII - împotriva mesajelor electronice in HTML
/\ www.asciiribbon.org - împotriva atașamentelor proprietare