[rosedu-general] Ubuntu Install Fest

Mircea Bardac cs at mircea.bardac.net
Wed Apr 23 21:51:18 EEST 2008

Salut din nou :)

Alex Eftimie wrote:
> Deschid un alt thread în care să putem aduna idei şi alte informaţii
> despre acest eveniment propus de Răzvan şi sugerat de Cosmin.

Ante Scriptum: nu pot fi prezent fizic la nici o intalnire, dar Skype
functioneaza. Unfortunately, cel mai probabil intalnirile sunt in timpul
zilei cand nu sunt disponibil (considering timezone too)

Am schimbat cu Razvan cateva idei la saptamana trecuta si astfel am
ajuns pe lista persoanelor de contact in legatura cu acest eveniment :)
Nu reusesc momentan sa editez pagina de pe Wiki (a se vedea e-mail-ul
"Usability Improvements") asa ca o sa scriu aici.

Incerc sa-mi amintesc ce am discutat (nu mai am log-ul) - I might have
forgotten some/added new ones, totul pentru ceva mai bun :)

1. record the event

1.1 pictures
- define some milestone moments ("First boot" etc)
- mi-a venit la un moment dat ideea unei poze cu cateva laptop-uri
deschise, aranjate precum oamenii din pozele de pe cd-urile de ubuntu
(nu mai stiu versiunea), cu ubuntu/kubuntu boot-and / poza de sus

1.2. movies (create youtube channel)
- first reactions
- comments about the event from users
- comentarii de la utilizatorii novici (stamp something on the movie
like: Linux user for 1 minute... 2 minutes... etc. - funny and effective)

1.3 live blogging (twitter/regular blogging)
- puteti urmari o persoana... scrieti povestea experientei ei cu ubuntu

2. define format of the official documentation
- cred ca ubuntu are deja un fel de template pentru instalarea pe
anumite laptop-uri... cred ca am vazut
- fiecare pagina de wiki scrisa cu ocazia evenimentului, ar fi bine sa
contina un link catre rosedu/events/UbuntuInstallFest + ceva test in
care sa scrie "this page was written and tested during ..."

3. platforme
3.1. Kubuntu/Ubuntu (ar fi dragut sa fie amandoua)
3.2. 32/64bit

4. system evaluation
4.1 scris specificatiile sistemului in paginile de wiki
   - cat /proc/cpuinfo (only for performance)
   - lspci, lsusb etc.
   - daca lipseste ceva, a se vedea /sys
4.2. definit un set de aplicatii care sa testeze toate functionalitatile
prezente intr-un sistem
   - Skype (microfon!)
   - glxgears (graphics performance)
4.3 definit set de actiuni
   - suspend to disk, suspend to ram etc.
   - connect to wireless (securizat, nesecurizat)

Eventual, daca tot adunati multe laptop-uri ar fi o idee sa testati si
performantele lor executand Linux. TOATA LUMEA AR TREBUI SA INSTALEZE
ACELEASI APLICATII. A

System performance/reliability evaluation (this might take some time):
1. graphics performance: glxgears (pentru a testa performanta placilor
grafice in Linux)
2. power usage:
- http://www.lesswatts.org/projects/powertop/
- http://ww.linuxpowertop.org/powertop.php
3. power usage
- pornit de la un sistem bine definit (aplicatii instalate + aplicatii
care se executa // TOTI la fel)
- baterie full
- inregistrat capacitatea bateriei (se gaseste pe undeva, parca in
/proc/acpi/something)
- pornit toate aplicatiile...
- masurat in cat timp moare bateria
- calculat consum laptop: capacitate/timp

Overall, trebuie scris un ghid de actiuni pentru ca toata lumea sa faca
acelasi lucru (mai ales daca se doreste eventual testarea performantei).

In materie de documentare a instalarii, aici totul variaza. Trebuie
exersat procesul de cateva ori, de persoane diferite. Exersarea poate
dura 1-2-3 zile.

Evaluarea performantei poate fi un experiment total separat.

Well.. that's about it.
Stiu, e mult si sunt probabil putini oameni.

Astept feedback.

Good luck.

--
Mircea