[rosedu-general] Development issues - trac

Stefan Bucur stefan.bucur at gmail.com
Wed Aug 1 21:35:05 EEST 2007

On 8/1/07, Vlad Dogaru <ddvlad at anaconda.cs.pub.ro> wrote:

> Salut,
>
> Si eu sunt tot pentru o singura instalare -- e ceea ce se vrea a fi
> Trac. In plus, e mult mai simplu asa pentru ca o sa avem fiecare un
> singur cont. Sa ne gandim ce ar fi daca am avea instalari separate
> pentru... oh, let's say... 5 proiecte.
>
> Singurul meu ghimpe cu Trac este ca nu am vazut sa fie cumva integrat cu
> liste de discutii, dar pana la urma si daca ar fi avut liste, probabil
> tot pe GNU Mailman am fi mers, ca e aproape un standard (in my experience).
>
> Vlad

Salutare!

Eu am lucrat destul de intens cu Trac in ultima perioada, atat pe
partea de utilizare, cat mai ales pe cea de administrare. [ Lucrez la
o firma, si de aceea nici nu am fost atat de activ pentru ROSEdu, pe
cat as fi vrut, dar sper ca in curand sa se schimbe situatia ;) ] Din
experienta mea cu acest soft, pot sa va spun urmatoarele:

 * Este o unealta foarte bine facuta: editarea wiki-ului este
intuitiva, straightforward si are o documentatie foarte buna; se
integreaza excelent cu SVN-ul (are un repository browser bine facut -
cel mai bun dupa parerea mea, cu syntax highlighting pe cod si pe
diff-uri). Sistemul de bug tracking nu este atat de dezvoltat pe cat
e, sa zicem, la BugZilla, dar pentru ceea ce vrem noi sa facem cred ca
e suficient.

 * Nu exista conceptul de "instalare" de Trac (sau mai bine zis, nu
are sens). Trac este un modul de Python pentru Apache, si orice
request destinat locatiilor (URL-urilor) unde este el configurat in
Apache, este tratat de modulul respectiv. In schimb exista conceptul
de "configuratie" de Trac, care contine setari individuale pt. fiecare
proiect: paginile wiki, setarile de SVN, lista de bug-uri, etc. Asa
cum exista mai multe repository-uri pt. SVN pe un acelasi calculator,
asa pot exista mai multe configuratii, fiecare mapate pe un anumit URL
pe Apache.

 * E esential sa nu tinem mai multe proiecte (esential diferite intre
ele) pe aceeasi configuratie de Trac; acest lucru va crea multe
confuzii. Trac are asa numitul "Timeline" in care arata intr-o ordine
cronologica toate activitatile desfasurate pe proiectul respectiv
(commit-uri de SVN, editari de wiki, etc). Din experienta mea,
Timeline-ul a fost printre cele mai utilizate facilitati: mi-a permis
sa imi fac rapid o imagine a lucrurilor care s-au schimbat de pe o zi
pe alta la proiect (mai ales in SVN!). Iar sa mixam event-urile de la
mai multe proiecte intre ele ar crea o confuzie mare pe timeline. Asa
cum top posting-ul poate fi considerat defectuos :D, asa si
amestecarea proiectelor pe Trac poate fi considerata bad practice :)

 * Un lucru care totusi nu mi-a placut la Trac a fost ca o parte din
administrarea proiectului (setarea de milestone-uri, editarea de
componente ale proiectului, setarea repository-ului) se face din
consola, cu tracadmin. In ultima versiune de Trac vad ca incep sa
apara facilitati de editare din browser, dar inca mai au de lucru.
Totusi sunt pe drumul cel bun, avand in vedere popularitatea in
crestere a acestui soft :)

 * Integrarea cu Drupal si cu forum-ul se poate face foarte elegant
asa cum e ilustrat chiar pe site-ul Trac (http://trac.edgewall.org/):
se creeaza un antet al paginii cu logo-ul si un meniu care contine
link-uri catre toate componentele site-ului, si acest antet este pus
pe Trac, in locul celui default, pe Drupal, pe forum, etc, astfel
incat sa existe o consistenta vizuala si structurala la trecerea intre
componente.

In fine, daca e nevoie, ma ofer sa va ajut la instalare si la configurare :)

Numai bine!

Stefan Bucur