[rosedu-doc] Vim - suggest a direction

Cojocar Lucian cojocar at rosedu.org
Mon Jul 28 16:18:02 EEST 2008

Vlad Dogaru wrote:
> Salut,
>
> am mai completat câteva lucruri la textul despre vim. Orice critică
> (pe mail sau edit direct) este binevenită. Acum am, însă, o
Salut,

cu tutorialul ăsta am început să folosesc şi eu vim cum trebuie (nu doar
câteva comenzi) şi vreau să spun că-s încântat atât de tutorial cât şi
de vim (pdf-ul de final e foarte tare -- sunt singurele foi de pe masă);
aşadar felicitări!

> mică dilemă. Sunt trei subiecte pe care le văd momentan
> şi încă nu ştiu în ce ordine să le abordez. Ele sunt:
>
> * modul Visual
> * multiple windows (split, vsplit, ^W)
> * lucruri utile programatorilor: syntax highlighting, indent, make, poate
> folding (deşi eu unul nu folosesc şi ar fi un paragraf scris din
> help, nu din experienţă, which IMO is a Bad Thing).
>
> Mă roade faptul că lucrurile astea sunt atât de legate între
> ele: folosim visual de multe ori dintr-o fereastră în alta, folosim
> visual la programare, când programăm avem de obicei mai multe
> [...]
Eu aş vrea să-nvăţ despre punctul trei, mai precis cum fac să-mi trec
configuraţia editorului în surse -- ca să poată fi văzută şi de alte
persoane la fel (ex: http://lxr.linux.no/linux/fs/ocfs2/ver.c#L2 ); aici
cred că intră şi cum îl faci să insereze spaţiu în loc de tab, mărimea
tabului etc. K, :make, :cn,:cp mi se par importante. Nu am folosit
indent niciodată.

Cât despre modul Visual şi buffere ar trebui scrise chestiile foarte
simple. Nu cred că stă nimeni prea mult în modul Visual şi editează tone
de text.

Am spus astea pentru că tutorialul se adresează (cel puţin după
secţiunea în care e) programatorilor, dar faptul că povesteşti din
experienţă şi nu traduci tutoriale ar trebui să primeze -- în primul caz
poţi veni cu exemple elecvente mult mai uşor (ceea ce ai şi făcut).

Lucian